مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اجباری بودن اخذ گواهی بازرسی آسانسور‌های برقی از فراهم شدن امکان استعلام پیامکی وضعیت این گواهی نامه‌ها خبر داد.

هاشم علایی با اشاره به اجباری بودن اخذ گواهی بازرسی آسانسور‌های برقی از فراهم شدن امکان استعلام پیامکی وضعیت این گواهی نامه‌ها خبر داد و گفت: این اقدام از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و در راستای تعیین اصالت گواهی نامه آسانسور‌ها و تمامی کالا‌های دارای پروانه استاندارد انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی آسانسور به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ به طور رایگان از اطلاعاتی مانند نام شرکت نصاب، نام شرکت بازرسی‌کننده، تاریخ آخرین تاییدیه بازرسی آسانسور و تاریخ انقضای آخرین گواهینامه بازرسی آسانسور خود آگاه شوند.

علایی در ادامه این موضوع را نیز یادآور شد که صدور پایان کار در شهرداری‌های استان منوط به صدور گواهی بازرسی آسانسور و نامه اداره کل استاندارد استان می‌باشد.

او به تعداد قابل توجه آسانسور‌های نصب شده در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: به دلیل استفاده روزمره مردم از این آسانسور‌ها انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی نسبت به استانداردسازی و بازرسی ادواری آسانسور‌های خود هرچه سریعتر اقدام نمایند و از بهره برداری آسانسور‌های فاقد گواهی ایمنی معتبر خودداری نمایند.

به گفته مدیرکل استاندارد استان اردبیل در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور می‌باشد.

علایی در پایان گفت: مردم می‌توانند در صورت نارضایتی از عملکرد شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، مراتب را به صورت کتبی به اداره کل استاندارد استان اردبیل منعکس کرده و یا با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ و تلفن‌های ۸ -۳۳۷۴۱۱۵۷ تماس حاصل فرمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.