۶۰۹ بیمار در استان همدان تحت درمان با دیالیز هستند که سالانه تعدادی از این بیماران پیوند کلیه می‌شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: خوشبختانه مشکل کم آبی در همدان خللی در روند دیالیز بیماران ایجاد نکرده است، با استفاده از مخزن‌های بیمارستان‌ها آب مورد نیاز دستگاه‌های دیالیز تامین می‌شود.


ابوالفتح میرزایی گفت:۱۵۱ دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان فعال است، همکاران ما در سه شیفت کاری و به صورت شبانه‌روزی، دیالیز بیماران را انجام می‌دهند.

وی گفت: در حال حاضر دستگاه‌های دیالیز موجود، جوابگوی نیاز بیماران است، اما اگر در سال‌های آینده تعداد بیماران بیشتر شود با مشکل کمبود مواجه می‌شویم.

میرزایی گفت: بخش دیالیز فقط روز‌های جمعه تعطیل است، اما در این روز هم نیرو‌های آنکال برای بیماران اورژانسی در نظر گرفته شده است.

او از انجام ۹ پیوند کلیه در همدان خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه هم یک پیوند دیگر در بیمارستان شهید بهشتی همدان انجام می‌شو‌د.

رئیس حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: پیوند روز سه شنبه یک پیوند خانوادگی از مادر به فرزند است، بیشتر کلیه‌های پیوند شده از فرد زنده به بیمار است.

میرزایی گفت: وقتی بیماران دچار نارسایی کلیه شوند مجبور به دیالیز آن‌ها هستیم، تنها راه نجات از دیالیز هم انجام پیوند کلیه است.

برچسب ها: پیوند کلیه ، دیالیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.