مهم‌ترین حوادث ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلیس شهرستان نی‌ریز ۹۷ کیلو تریاک کشف کرد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۹۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران ایست و بازرسی قطرویه نی‌ریز حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور سیرجان-شیراز به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغراقیایی منطقه راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو ۹۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و تلاش برای دستگیری متهم متواری با جدیت ادامه دارد و مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری به شمار می‌رود.

کشف ۱۶ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان در بازرسی از یک سواری پژو پارس، ۱۶ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: مأموران یگان امداد شهرستان شیراز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، مشاهده کردند چند نفر در حال انتقال مواد مخدر از یک دستگاه تریلر به یک سواری پژو پارس هستند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: در بازرسی از صندوق عقب سواری پژو ۱۶ کیلوگرم تریاک کشف و ۴ نفر سرنشین هر دو خودرو نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی سرچهان حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سرچهان با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت‌های قاچاق مکشوفه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: پیشگیری از جرایم و برخورد با موتورسواران متخلف، از اهداف پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی است که در سال جدید به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفته است.

او گفت: ماموران انتظامی کلانتری "۱۱ انقلاب" هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در خیابان در حال تردد بود مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص دو نفر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستبند پلیس کازرون بر دستان سارقان اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و بررسی صحنه‌های وقوع جرم، هویت ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند و سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۹ فقره سرقت در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید در تشریح عملکرد پلیس در مردادماه، از کشف ۱۹ فقره سرقت و ۵ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: پلیس شهرستان خرمبید با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او گفت: دستگیری ۱۱ سارق و کشف ۱۹ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن، دستگیری ۷ نفر مجلوب، دستگیری ۴ خرده فروش و کشف ۵ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر، کشف ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق و توقیف ۲۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از کشفیات این فرماندهی در مردادماه بود.

فرمانده انتظامی خرمبید با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان عزیز می‌باشد.

دستگیری سارقین و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری دو سارق و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در ارسنجان، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی، موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کنند که در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد متهمین از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقین ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی ارسنجان به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۴۸ ساعت گذشته را تشریح کرد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان اجرایی شد.

او گفت: دستگیری ۱۷ نفر از متهمان تحت تعقیب، جمع‌آوری و دستگیری ۱۱ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش، ۱۵۲ بسته اقلام غیر بهداشتی، توقیف ۳ دستگاه خودرو شوتی حامل ۳۲ راس احشام قاچاق، دستگیری ۵ سارق اماکن دولتی و خصوصی و موتورسیکلت و کشف ۲۳ فقره سرقت، دستگیری سارق و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، توقیف اتوبوس حامل ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت غیرمجاز، پلمپ، کشف ۴ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و کشف یک کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و توقیف ۴۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف حاصل این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی لارستان از شهروندان خواست که هرگونه موارد مشکوک و اقدامی که سبب اخلال در نظم عمومی می‌شود را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۷ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از اجرای طرح بازدید از پارکینگ‌ها و کشف ۷ دستگاه موتورسیکلت سرقتی خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: در اجرای طرح‌های افزایش ضریب امنیت اجتماعی، پلیس آگاهی زرین دشت طرح بازدید از پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها را در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشت.

او گفت: کارشناسان پلیس آگاهی در اجرای این طرح از ۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی بازدید به عمل آورده که ضمن بررسی و کارشناسی موفق به کشف ۷ دستگاه موتورسیکلت سرقتی شدند.

سرهنگ صالحی‌فرد گفت: ماموران پس از شناسایی مالباختگان با هماهنگی مرجع قضائی وسائط نقلیه کشف شده را به مالکان آن‌ها تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت با اشاره به رعایت نکات ایمنی و نصب سیستم‌های بازدارنده بر روی وسائط نقلیه، به شهروندان توصیه کرد: هرگونه مورد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنید.

توصیه‌های پلیس به کشاورزان برای پیشگیری از سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان مهر گفت: کشاورزان و صاحبان مزارع برای پیشگیری از سرقت به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس توجه کنند.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: کشاورزان برای پیشگیری از سرقت درمزارع و باغات به نکات زیر توجه کنند.

۱-کشاورزان و مالکان مزارع و چاه موتورها، برای پیشگیری از سرقت ترانس برق و یا منصوبات و متعلقات آن، نسبت به گماردن نگهبان اقدام کنند.
۲- وسایل ارزشمندی که در محل زمین‌های کشاورزی موجود است اعم از وسایل کشاورزی و یا متعلقات تراکتور، موتور پمپ‌ها و ... را به صورت رها شده و بدون حفاظ در معرض دید قرار ندهید.
۳-برای پیشگیری از سرقت سیم پیچ‌های ترانس‌های برق کشاورزی، نسبت به جوشکاری و یا قرار دادن حفاظ آهنی مناسب برای ترانس‌ها و اتصال مناسب آن به ستون‌های برق به طوری که امکان بکسل کردن و یاپین انداختن آن وجود نداشته باشد اقدام کنند.
۴-برای مراقبت از محصولات کشاورزی، می‌بایست بلافاصله پس از برداشت محصول نسبت به انتقال محصولات به انبار‌های مطمئن اقدام کنند و از قراردادن آن بدون نگهبان خودداری کنند.
۵-نسبت به تجهیزات تانکر‌های چاه‌های کشاورزی به دیوار، درب، قفل و حتی دوربین مداربسته اقدام شود.
۶-از به کارگیری افرادی که داری سوء سابقه و سوء شهرت می‌باشند و یا افراد ناشناس غیر بومی که از شهر‌های دیگر برای کار مهاجرت می‌کنند بدون تحقیقات لازم خودداری کنید.
۷-از اجتماع افراد بیکار و ولگرد و یا معتاد و ناشناس در مزارع و محل چاه‌های کشاورزی جلوگیری کنید.
۸-خودرو‌های مشکوک که در ساعات غیر متعارف و خلوت عبور می‌کنند را مورد شناسایی و یا حداقل شماره پلاک آن را یادداشت کنید تا در صورت نیاز به پلیس ارائه شود.
۹- افرادی که مزارع و باغات آن‌ها در کنار مسیر‌ها و جاده‌های پرتردد می‌باشد نسبت به حصارکشی و یا ایجاد خاکریز مناسب اقدام کنند.

سرهنگ رزمجویی گفت: کشاورزان در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک در اطراف مزارع و باغات بلافاصله مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار