معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: امسال برای جاماندگان اربعین در مشهد و در مسیر حرم مطهر رضوی ۴۰ موکب برپا خواهد شد.

سیدجلیل بامشکی، معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری در موضوع میزبانی از زائر باید نقش تسهیل‌گر را ایفا کند، امسال فعالیت‌های مدیریت شهری فراهم کردن بستر برای فعالیت مردم خواهد بود.

او افزود: قصد داریم شورای اجتماعی محلات را به مواردی مانند جمعیت خدمتگزاران زائران حضرت رضا (ع) که چند سالی در این حوزه فعالیت می‌کنند، متصل کنیم.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: امسال تیمی ویژه دهه پایانی ماه صفر فعالیت خواهد کرد که تمرکزش بر آسیب‌شناسی و تجربه نگاری از زائرین خواهد بود.

بامشکی بیان کرد: پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: پارکینگ پایانه به صورت رایگان در اختیار زائران و مجاوران خواهد بود و سازمان اتوبوسرانی حمل‌ونقل زائران از حرم مطهر تا پایانه را به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: ۴۰ موکب در نظر گرفته شده و از مدیران درخواست شده که موکب‌ها را با عرض کم و طول زیاد طراحی کنند و عمود‌ها را نیز به سبک اربعین شماره‌گذاری کرده و سرود‌هایی مطابق با این روز پخش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.