كاظمی فر با بیان اینكه راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند و اتصال خدمات الکترونیکی قضائی به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت دو تكلیف قوه قضائیه در سال جاری است گفت: تكلیف نخست در تیر ماه انجام شد و دومین تكلیف تا چند روز آینده به صورت رسمی انجام خواهد شد.

محمد كاظمی فر با بیان اینكه خدمات الكترونیك قضایی درباره تبصره ۷ بند (و) برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ است، گفت: این تبصره درباره پنجره ملی خدمات هوشمند دولت است.

وی با بیان اینكه در این تبصره دو تكلیف برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است، اظهار كرد: تكلیف شماره یك راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند است كه قوه قضائیه خدمات پر كاربرد را در آن قرار داد و تا پایان شهریور به دستگاه‌های اجرایی برای این كار فرصت داده شده است. قوه قضائیه پنجره واحد خود را تیر ماه با ۲۰ خدمت افتتاح كرد كه در حال افزایش این خدمات تا ۲۴ خدمت هستیم.

رئیس مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از تكلیف قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای اتصال خدمات الکترونیکی قضائی به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت گفت و بیان كرد: از این طریق مردم می‌توانند به خدمات قوه قضائیه دسترسی پیدا كنند. برای انجام این مورد نیز تا پایان دی ماه فرصت داده شده است اما كار فنی این مورد نیز در قوه قضائیه به پایان رسیده است و نسخه آزمایشی آن در دسترس است. نتیجه نهایی آن نیز در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی درباره مهم ترین خدمات قوه قضائیه كه به صورت الكترونیكی ارائه می‌شود گفت: ابلاغ الكترونیك قضایی، اطلاع رسانی پرونده بدون مراجعه حضوری، صدور گواهی عدم سوء پیشینه، نوبت دهی قضایی، سامانه ثنا، جلسات رسیدگی، بعضی از استعلامات مانند استعلامات مدارك قضایی و وضعیت وكیل و همچنین كارشناس، استعلام سوابق محكومیت‌های مالی از جمله خدماتی هستند كه به صورت الكترونیك ارائه می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
چه فرقی می کنه وصل باشه یا نه

وقتی آقای اژه ای می گه فعلا گزارش اختلاس 92000میلیاردی به ما نرسیده!!!!!!

یعنی بودن یا نبودن قوه قضاییه فرقی نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
کتابخانه های دانشگاهی مثل دانشگاه تهران که انحصارطلب هستند و فقط به دانشحویان همان دانشگاه اجازه دسترسی به بخش الکترونیک را می دهند چه می کنید؟ اگر شعار نمی دهید سراغ انها بروید
آخرین اخبار