رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با رئیس کمیسیون اروپا خواستار اعمال بسته هشتم تحریم‌ها اتحادیه اروپا علیه روسیه شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طی تماس تلفنی با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا از اتحادیه اروپا خواست بسته بعدی تحریم‌ها علیه روسیه را آماده کند.

زلنسکی در این تماس گفت که «بر لزوم تهیه بسته هشتم تحریم‌ها از جمله ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان روسیه تأکید کرد».

پیشتر، فنلاند و استونی از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواستند که صدور ویزای توریستی برای شهروندان روسیه را در پاسخ به جنگ روسیه علیه اوکراین متوقف کنند. این در حالی است که دوشنبه گذشته آمریکا درخواست اوکراین برای ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان روسیه را رد کرد و مدعی شد نمی‌خواهد راه‌های پناهندگی مخالفان روسیه را ببندد.

او در ادامه از اتحادیه خواست تا بخش بعدی کمک‌های مالی کلان را «در اسرع وقت» به اوکراین اختصاص دهد.

اخیرا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همزمان با سالگرد استقلال اوکراین و ورود جنگ به هفتمین ماه خود، کمک نظامی جدید به کی‌یف را به مبلغ حدود سه میلیارد دلار اعلام کرد. انگلیس و نروژ هم به تازگی با ارسال کمک‌های نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
آقای زلنسکی هم کشورتو ویران کردی هم ملت اوکراین را آواره و جمعیت کثیری را به کشتن دادی گویا با خسته شدن اروپایی‌ها یواش یواش داره اعتراضات عمومی شکل میگیره دنبال سوراخی باش که پنهان بشی آخر عاقبت جنابعالیم مثل پادشاه ایران میشه آمریکا رهاش کرد و در آمریکا نپذیرفتنش آخرم در انزوا دق کرد سرطانش عود کرد و بر فنا رفت این هست عاقبت اعتماد به آمریکا صدام و غذافی هم به همین منوال به دست خود حامیشون آمریکا نابود شدند جنگ محل نمایش و سالن تئاترنیست آخرش زنده بری خونه آخرش نابودی و فنا هست
آخرین اخبار