تأمین اجتماعی به بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است، غرامت دستمزد می‌پردازد.

فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آزمایش PCR آن ها مثبت اعلام شده است، تا حصول سلامتی امکان پذیر است.

او افزود: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، بیمه شدگان مبتلا به بیماری کرونا حتی الامکان می‌بایست با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام کنند.

فراتی بیان کرد: واحد‌های اجرایی سازمان موظف اند به صورت روزانه به درخواست‌های غیرحضوری مذکور رسیدگی کنند؛ همچنین در جهت پاسخ به مراجعات حضوری و در موارد خاص لازم است دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: چنانچه دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده ۱۵ روز و کمتر باشد، استراحت پزشکی مذکور می‌بایست بدون انجام تشریفات اداری (مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی به کار از سوی کارفرما) پرداخت شود.

‏او عنوان کرد: در صورتی که بیمه شده مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تأیید مراجع معتمد پزشکی سازمان بلامانع است

فراتی تصریح کرد: در مواردی که بیمه شده اقدام به ارائه استراحت پزشکی و یا مرخصی زایمان کرده و حائز یکی از شرایط زیر است، نیازی به صدور فرم معرفی به کار یا استعلام وضعیت و تکمیل آن‌ها به وسیله کارفرما نبوده و شعب می‌بایست پس از کنترل عدم ترک کار بیمه شده در لیست پرداخت حق بیمه، نسبت به صدور سند غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری اقدام کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: این امکان در مواقعی قابل انجام است که استراحت بیمه شده که به تأیید مراجع پزشکی سازمان رسیده، به واسطه حادثه ناشی از کار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.