معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر زائران اربعین تا قبل از ۲۳ شهریور به کشور بازگردند قیمت بلیط اتوبوس‌ها کاهش می‌یابد.

افندی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیط اتوبوس‌هایی که در مسیر گذرگاه‌های مرزی به دلیل بازگشت به صورت یک سر خالی ۷۵ درصد افزایش می‌یابد، اما اگر زائران اربعین تا قبل از ۲۳ شهریور به کشور بازگردند قیمت بلیط اتوبوس‌ها کاهش پیدا می‌کند.

به گفته او این کاهش قیمت ۵۰ درصد کمتر از نرخ مصوب خواهد بود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان ممنوعیت فروش بلیط چارتری در روز‌های اربعین حسینی گفت: قیمت بلیط هوایی تهران-نجف و تهران –بغداد ۶ میلیون تومان خواهد بود.

این مسئول گفت: با وجود آمادگی سازمان هواپیمایی ایران برای افزایش تعداد پرواز‌ها به دلیل ظرفیت محدود فرودگاه نجف تنها ۶۰ هزار نفر می‌توانند از طریق هوایی به کشور عراق سفر کنند.

آقای افندی زاده با بیان افزایش ۲ برابری قیمت و ظرفیت ریلی مسیر‌های تهران اهواز خرمشهر و شلمچه و تهران- کرمانشاه گفت: بر اساس پیش بینی‌ها در اربعین امسال ۲۵۰ هزار نفر از طریق هوایی و ریلی به عراق تردد خواهند کرد.

او گفت: ۶۰ درصد از تجهیزات حمل و نقل جاده‌ای کشور به سوی مرز‌ها روانه شده و قرار است از مجموع ۵ میلیون زائری که برای اربعین حسینی امسال پیش بینی شده چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به صورت زمینی رهسپار همایش اربعین شوند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از برخورد با سه شرکت مسافربری به دلیل دریافت هزینه‌ی بیشتر از نرخ مصوب از زائران در ازای فروش بلیط خبر داد و گفت: نرخ مصوب در تمام پایانه‌های زمینی، ریلی و هوایی نصب شده و افراد در صورت مشاهده تخلف به منظور برخورد با متخلفان موضوع را به میز خدمت مسقر در آن مکان‌ها گزارش دهند.

او فعالیت دربستی اتوبوس‌ها و فروش بلیط‌های هوایی توسط آژانس‌های مسافربری را ممنوع خواند و تاکید کرد تنها شرکت‌های مسافربری از طریق سایت یا اپلیکیشن مخصوص امکان فروش اینگونه بلیط‌ها را دارند.

این مسئول با اعلام آنکه هشت هزار اتوبوس روانه مرز‌ها شده اند از دستور ستاد اربعین به استاندار‌های مناطق ۶ گانه مرزی در خصوص به کارگیری اتوبوس‌های کارخانه جات و ارسال آن‌ها به پایانه‌های مرزی نیز خبر داد.

آقای افندی زاده در خصوص سوخت اتوبوس‌ها گفت: با مجوز صادر شده ۲ برابر سوخت مرداد ماه آن‌ها به کارت‌های سوختشان واریز شده است و خودرو‌های شخصی نیز با استقرار جایگاه‌های سیار سوخت رسانی مشکلی در زمینه کمبود بنزین نخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.