رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲۲ واحد صنایع تبدیلی طی یکسال گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان قزوین به بهره برداری رسیده است.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه ۲۲ واحد صنایع تبدیلی در قزوین راه اندازی شده است، گفت: واحد‌های تولیدی یاد شده سالانه قادر به تولید و فراوری ۸۴ هزار و ۷۹۲ تن انواع محصولات کشاورزی هستند.

وی اظهار داشت:ظرفیت جذب مواد خام مربوط به این صنایع تبدیلی نیز ۱۶۰ هزار و ۹۶۰ تن است.

این مسئول همچنین از بازسازی و نوسازی ۹ واحد صنایع تبدیلی در مدت یاد شده خبر داد و گفت: واحد‌های بازسازی شده دارای ۳۳ هزار و ۸۵۰ تن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی می‌باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: طی یکسال گذشته ۵۲ موافقت اولیه به منظور تاسیس و راه اندازی صنایع تبدیلی در استان به ظرفیت فرآوری ۶۵۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی صادر شده است.

وی، تعداد جواز‌های تاسیس و توسعه صادر شده برای صنایع تبدیلی قزوین در این مدت را نیز ۴۱ مورد با ظرفیت فرآوری ۲۴۵ هزار تن اعلام کرد.

افلاطونی با بیان اینکه از سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و توسعه این بخش حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه گیاهان دارویی و محصولات باغی ظرفیت‌های مناسبی در استان قزوین برای تقویت صنایع تبدیلی وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی به فعالیت‌های بخش کشاورزی ارزش افزوده می‌بخشد و توجیه اقتصادی کار در این حوزه را افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.