وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در دیدار با رئیس اداره تعلیمی و انکشافی پروژه‌های آمریکا در افغانستان فعالیت های این اداره را غیر سیاسی خواند.

ملا محمد عباس آخند، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در دیدار با ران مک کابن، رئیس اداره تعلیمی و انکشافی پروژه‌های آمریکا در افغانستان، روی همکاری در بخش مدیریت حوادث و تطبیق برنامه‌های آن گفتگو کرد.

اداره دولت در امور رسیدگی به حوادث با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در این دیدار ملا محمد عباس آخند با قدردانی از برنامه‌های اداره تعلیمی وانکشافی پروژه‌ها روی چالش‌‌هایی چون فقر، خشک‌سالی، سرازیر شدن سیلاب‌ها و از بین رفتن حاصلات و مواشی مردم افغانستان صحبت کرد و گفت: فعالیت‌های این وزارت غیر سیاسی بوده و تمام آن بشردوستانه و رسیدگی به آسیب‌دیده ترین قشر جامعه و نیازمندان است.

محمد عباس آخند گفت: نیاز است پس از رسیدگی به نیازمندی‌های متضررین به آنان منازل دائمی ساخته شود و به متضررین که حاصلات زراعتی و مواشی شان را از دست داده اند، نیز رسیدگی شود.

به گفته محمد عباس آخند ؛ به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی حوادث نیاز است که پروژه‌های نگهداری، بندهای آب‌گردان و کانال‌های آب‌رسانی در کشور ایجاد شود.

در همین‌حال، رئیس اداره تعلیمی و انکشافی پروژه‌های آمریکا گفت: کشورهای جهان بر اساس حس بشردوستانه باید کمک‌ به متضررین و جلوگیری از احتمال خطرات حوادث طبیعی به فعالیت‌های خود در افغانستان ادامه دهند.

در پایان این دیدار، دو طرف روی رسیدگی به متضررین ناشی از حوادث طبیعی، تطبیق پروژه های نگهداری، احیای بندهای آب گردان، کانال های آب رسانی و احیاء سرپناه دائمی برای متضررین بحث و تبادل نظر کردند.

پیش از این رئيس عمومی رسیدگی به حوادث و اطفائیه وزارت داخله طالبان به منظور اشتراک در کنفرانس بین‌المللی کشورهای آسیایی به روسیه رفته بود.

برچسب ها: آمریکا ، طالبان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.