۲۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی در حال ساخت است.

معاون مسکن و ساختمان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در گنابادگفت:از مجموع ۲۷۰ هزار نفر حائز شرایط اولیه طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی مشخصات یکصد هزار نفر تاکنون در سامانه کشوری ثبت شده است.
محمد علی منصوری گفت: زمین‌های مورد نیاز برای ۷۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی در حال شناسایی است و یا بعد از افزایش محدوده تامین می‌شود و بقیه در دست جانمایی است.
وی گفت: برای همه ۲۷۰ هزار نفر از متقاضیان دارای شرایط اولیه نهضت ملی مسکن در این استان زمین تامین می‌شود.
منصوری گفت: دولت به تعهدات خود در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن مانند تامین زمین رایگان و پرداخت ۷۰ درصد هزینه ساخت به صورت تسهیلات عمل می‌کند و بقیه ۳۰ درصد هزینه ساخت واحد‌های مسکونی باید توسط متقاضیان پرداخت شود.
وی اظهار داشت: برای روان سازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گناباد زمین برای ساخت این واحد‌ها در اختیار گروه‌های ۲ تا ۴ نفره قرار داده می‌شود تا خود نسبت به ساخت و ساز تحت نظارت اداره راه و شهرسازی این شهرستان اقدام کنند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم در این خصوص با اشاره به احصای ۶۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: از مجموع هفت هزار و ۷۲۸ نفر متقاضی ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن در گناباد، ۶ هزار و ۱۰ نفر بعد از بررسی‌های لازم تاکنون حائز شرایط شناخته شده اند و اطلاعات آن‌ها در سایت مربوطه بارگذاری شده و وجوه مورد نیاز آن‌ها در حال واریز است.
ابوالفضل شاکری ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و ۲۸۶ نفر مربوط به شهر گناباد، ۴۱۰ نفر کاخک، ۲۵۱ نفر شهر بیدخت و ۶۳ نفر مربوط به شهر روشناوند است و زمین‌های مورد نیاز ۷۰۰ نفر از متقاضیان دارای شرایط طرح نهضت ملی مسکن تاکنون تحویل و روند ساخت واحد‌های مسکونی آنان در حال اجرا است.
وی گفت: برای حمایت از اقشار ضعیف از نظر درآمدی و یا زنان سرپرست خانوار، قرار است که در طراحی واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن، واحد‌هایی با متراژ کم و یک خوابه در کنار سایر واحد‌ها برای دیگر متقاضیان احداث شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.