مسئول مرکز طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی گفت: بیست و هفتمین دوره طرح ولایت در مشهد با حضور ۲۷۰۰ دانشجو در بزرگترین طرح معرفتی بسیج دانشجویی در حال برگزاری است.

پور میرزایی مسئول مرکز طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی گفت: بیست و هفتمین دوره دانشجویی طرح ولایت پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا با حضور ۲۷۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر به صورت حضوری و طی دو مرحله در مشهد برگزار می‌شود.

او افزود: از بین ۱۸ هزار نفر از دانشجویانی که در سامانه طرح ولایت ثبت نام کردند پس از طی مراحل گزینش و مصاحبه ۲۷۰۰ نفر جهت شرکت در این دوره پذیرفته شدند. مرحله اول این طرح از ۲۲ تیر با حضور ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان آغاز شده و مرحله دوم نیز از ۴ مرداد با حضور ۱۶۰۰ نفر از دانشجویان به مدت ۴۰ روز برگزار می‌شود.

مسئول مرکز طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: در بیست و هفتمین دوره طرح ولایت نیز به مانند دوره‌های گذشته ۶ کتاب مبانی اندیشه‌های اسلامی شامل کتاب‌های معرفت شناسی، انسان شناسی، خداشناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست توسط اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به دانشجویان ارائه می‌شوند.

پورمیرزایی ضمن گرامیدشت یاد و نام علامه مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان کرد: بیست و هفتمین دوره طرح ولایت اولین دوره‌ای است که بدون حضور آیت الله مصباح برگزار می‌شود؛ البته هر چند که ایشان در بین ما نیستند، اما راهشان ادامه دارد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت پس از گذراندن مراحل مصاحبه و گزینش در این دوره پذیرفته می‌شوند، این دانشجویان از انگیزه بالایی برای فراگیری مسائل علمی و فلسفی و رفع ابهامات دینی و اعتقادی خود برخوردار هستند که امیدواریم در پایان دوره برای فعالیت در عرصه فکری دانشگاه آماده شوند.

مسئول مرکز طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: با توجه به اهمیت تقویت اندیشه اسلامی و مسائل فکر و تربیت فکری دانشجویان دوره طرح ولایت از این حیث دوره با اهمیتی است، که امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد گسترش هر چه بیشتر این طرح باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.