ماهواره خیام برای پایش عرصه‌های طبیعی کشور و مقابله با زمین خواری و جنگل خواری آماده است.

محمدرضا یزدی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری در در نشست کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری در استانداری مازندران گفت: عرصه‌های طبیعی برای مقابله با زمین خواری و جنگل خواری به صورت ماهواره‌ای پایش می‌شوند و ماهواره خیام نیز برای این منظور آماده شده است.

او افزود: هزار و ۴۵۰ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز سالیان گذشته در مازندران تشکیل شد، اما تاکنون تعیین تکلیف نشده است که مسئولان امر در کمتر از ۲ هفته نسبت به تعیین تکلیف این ساخت و ساز‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

یزدی گفت: کارگروه فراقوه‌ای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت مستمر جلسه‌های خود را برگزار می‌کند و با توجه به حساسیت‌هایی که در مازندران وجود دارد اولین جلسه استانی نیز در مازندران برگزار شد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: پنجره واحد مدیریت زمین برای نظارت بیشتر بر عرصه‌های طبیعی استان تا ۲ هفته دیگر در مازندران راه اندازی خواهد شد.

او افزود: طرحی در حال پیگیری است تا با افرادی که با توصیه نامه مانع اجرای قانون در مقابله با زمین خواری می‌شوند همانند زمین خواران برخورد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار