آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله امسال در مقایسه با پارسال بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته است.

علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست کره میانکاله گفت: ۷ مورد آتش سوزی از ابتدای امسال تاکنون در پناهگاه حیات وحش میانکاله اتفاق افتاد که از نظر تعداد آتش سوزی ها، عمق و وسعت مناطق درگیر، در مقایسه با پارسال کاهش چمشگیری داشته است.

او افزود: پارسال در همین مدت ۴۰ مورد آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله اتفاق افتاده و ۳۰۰ هکتار عرصه طبیعی در جریان این آتش سوزی‌ها به خاکستر تبدیل شده بود.

رئیس ذخیره‌گاه زیست کره میانکاله گفت: تعامل با جوامع محلی امسال به خوبی انجام شد به گونه‌ای که هیچگونه برخورد یا درگیری با محیط بانان انجام نشده است.

رئیس ذخیره‌گاه زیست کره میانکاله ادامه داد: آتش سوزی‌ها امسال برعکس سال گذشته مناطق حساس این پناهگاه را نیز درگیر نکرد و بیشتر در نوار ساحلی که بوته‌های تمشک بود رخ داده است.

کلانه افزود: ساختمان پایگاه اطفای حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله ساخته و تجهیزات مورد نیاز شامل یک دستگاه لودر، ۴ دستگاه تراکتور، دو دستگاه پهباد و پمپ‌های بافشار بالا نیز خریداری و نصب شده است.

او ادامه داد: پایگاه اطفای حریق در ورودی پناهگاه حیات وحش میانکاله ساخته شده است و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد و بهره برداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار