سرمایه‌گذار واحد تولیدی کاغذ سنگی اسدآباد از پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی این کارخانه صنعتی شهرستان خبر داد.

حسین اسکویی گفت: کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی‌اتیلن اسدآباد در شهرک صنعتی شهرستان در دست احداث بوده که طبق پیش‌بینی اتمام شده و تکمیل طرح به صرف هزینه‌ای افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

او گفت: سعی داریم طرح صنعتی فوق تا دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری برسد و احداث این کارخانه با ظرفیت ۲۰ هزار تن برای ۲۰۰ نفر از جوانان منطقه اشتغال به همراه خواهد داشت.

سرمایه‌گذار واحد تولیدی کاغذ سنگی اسدآباد گفت: پروژه کارخانه کاغذ سنگی شهرستان شامل شش خط تولید در سه فاز است و در احداث این کارخانه بزرگ صنعتی تمامی هزینه‌ها و اعتبارات از محل آورده شخصی خود بوده و از هیچ گونه تسهیلات بانکی استفاده نکرده‌ام.

اسکویی گفت: این سامانه حتی مصرف آب ندارد و به عنوان یک طرح سبز دوستدار محیط زیست مطرح است و راه‌اندازی کارخانه کاغذ سنگی در کنار دیگر کارخانه‌های کنستانتره و گندله از نقش مؤثری در افزایش ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی و ارزآوری معادن برای شهرستان برخوردار خواهد بود.

او در رابطه با احداث نخستین شهرک گلخانه‌ای شیشه‌ای کشور در بهراز اسدآباد توسط خود به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار برنامه‌ریزی شده که کار‌های اولیه آن برای احداث انجام گرفته و امیدواریم با بهره‌برداری از این شهرک گلخانه‌ای زمینه اشتغالزایی ۴۰۰ نفر از متقاضیان کار در اسدآباد را فراهم کنیم.

سرمایه‌گذار واحد تولیدی کاغذ سنگی اسدآباد گفت: کارخانه فرومنگنز اسدآباد هم با تغییر کاربری و تغییرات و جایگزین دستگاه‌های جدید آماده بهره‌برداری است و به‌زودی شاهد فعالیت آن خواهیم بود.

در حال حاضر این سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث سه طرح بزرگ صنعتی شامل کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی‌اتیلن، گلخانه ۴۰ هکتاری به عنوان نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور و کارخانه کوره بلند برای تولید فرومنگنز را در اسدآباد در دست احداث دارد که این سه طرح بزرگ صنعتی تا پایان سال در شهرستان به افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.