مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: نخستین محموله خرید توافقی خیار به حجم ۱۰ تن به منظور عرضه مستقیم و ورود به چرخه صنایع تبدیلی وارد استان شد.

آرش آوان مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان مرکزی تعان روستایی، مبنی بر نقش‌آفرینی اتحادیه‌های تعاونی تولید روستایی در عرضه محصولات کشاروزی و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از مازاد تولید در هر یک از بخش‌های کشاورزی و دامپروری، بررسی کارشناسی و تحلیلی داده‌ها مشخص کرد که در مناطق غربی کشور محصول خیار مازاد بر نیاز کشاورزان برای خرید توافقی وجود دارد. نخستین محموله خرید توافقی خیار وارد خراسان رضوی شد

او افزود: از آنجا که استان خراسان رضوی به عنوان قطب صنایع تبدیلی محسوب می‌شود با تلاش انجام شده و با رویکرد عرضه مستقیم کالا و حذف واسطه‌گری، نخستین محموله به ظرفیت ۱۰ تن خیار تولیدی خریداری و در چرخه صنایع تبدیلی قرار گرفت.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در مدیریت تعاون روستایی استان در خصوص ارتباط موثر با تشکل‌ها و بخش خصوصی، تمام تلاش در این مسیر خواهد بود که در قالب عرضه مستقیم کالا تا شعاع مزرعه و سفره گام‌های موثری در کنترل قیمت‌ها برداشته شود.

آوان بیان کرد: لازم است در حمایت از تشکل‌ها و تعاونی‌ها و ایجاد خط اعتباری، سرمایه در گردش مناسب از سوی بانک‌ها تامین شود تا بخش تعاون و مشارکت این بخش روز به روز افزایش یابد.

او تصریح کرد: بر اساس نیاز بازار و صنایع تبدیلی، قدرت خرید تا ۱۵۰ تن خیار از سوی تعاونی‌های استان وجود دارد.

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش‌های آن رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.