شهرام موحدی گفت: در حوزه کشتارگاه تمام گوشتی که وارد بازار می‌شود چه از لحاظ حلیت، چه بهداشتی مورد تایید است.

شهرام موحدی درباره برگزاری همایش ملی منطقه‌ای امنیت و فرهنگ غذای حلال و دوره آموزشی ذبح اسلامی، اظهار کرد: تامین غذای پاکیزه و بهداشتی بر عهده سازمان دامپزشکی است، اما قبل از پاک بودن، حلیت آن باید مشخص باشد که بسیار مهم است و با تصویب قانون نظارت بر ذبح شرعی در مجلس، وظیفه نظارت بر حلیت مواد غذایی به عهده دفتر نمایندگی، ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی کشور گذاشته شده است.

او از رتبه نخست نظارت بر ذبح شرعی خبر داد و گفت: استان اصفهان با ۸۰ روحانی در ذبح شرعی رتبه اول نظارت بر ذبح شرعی را در کشور داشته و استانی شاخصی است. در اصفهان حساسیت ویژه‌ای روی این مسئله وجود دارد و بیشترین کشتارگاه دام و طیور کشور را داریم. البته در کنار تیم دامپزشکی روحانیت برای نظارت بر ذبح شرعی هم حضور دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه کشتارگاه تمام گوشتی که وارد بازار می‌شود چه از لحاظ حلیت، چه بهداشتی مورد تایید است، افزود: در کشتارگاه‌های غیرمجاز استان اصفهان معضلی به این شکل وجود ندارد، اما به هر حال تخلفاتی صورت می‌گیرد و ما مصرف گوشت‌هایی که به لحاظ بهداشتی و حلیت مورد تایید نیست را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم. اصفهان از لحاظ کشتار در مراکز بهداشتی رتبه شاخص دارد و معضلی در این خصوص وجود ندارد.

اوهمچنین درباره روستا‌ها نیز توضیح داد: ما متولی غذای مردم هستیم، اما وقتی در روستا برای مصرف خودشان مصرف می‌شود مسئولیت آن بر عهده خودشان است. وقتی بحث بهداشت و نظارت را مطرح می‌کنیم، بحث فروشگاه‌های عرضه و قصابی است.

موحدی با اشاره به اهمیت آموزش افراد برای ذبح حلال و بهداشتی در روستاها، یادآور شد: حوزه دامپزشکی پیشگیرانه است تا درمان. ما در این حوزه پیشگام هستیم و در این حوزه‌ها آموزش می‌دهیم و با ائمه جماعات روستا‌ها در ارتباط هستیم، اما باز تاکید می‌کنم مردم حتی برای مصرف خانوادگی گوشت را کشتار نکنند، چون مسائل بهداشتی آن مورد تایید نیست.

برچسب ها: ذبح شرعی ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.