رئیس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین از فراهم شدن و آماده سازی ۵۵ هکتار پارکینگ برای استقرار خودرو‌های شخصی زائران در این شهرستان خبر داد.

محمد حیدری رئیس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت : این پارکینگ‌ها در ۱۰ نقطه قصرشیرین واقع شده که از قبل آماده‌سازی و بخشی از آن‌ها در مسیر کمربندی قصرشیرین قرار گرفته و تعدادی نیز در داخل شهر ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: همه امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله نگهبان، ایمنی و روشنایی برای این توقفگاه‌ها فراهم شده و زائران می‌توانند با اطمینان خاطر از این مجموعه برای استقرار خودرو‌های خود استفاده کنند و عازم این سفر زیارتی و معنوی شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: در حال افزایش ظرفیت پارکینگ‌های موجود در قصرشیرین تا ۸۰ هکتار هستیم، ولی ظرفیت موجود پاسخگوی ۵۰ هزار را دارد.

حیدری اضافه کرد: پارکینگ‌های اختصاصی برای اتوبوس‌هایی که کار جابجایی زائران را از قصرشیرین به مرز خسروی انجام می‌دهند نیز فراهم شده است.

وی از افزایش شمار زائران خبرداد و گفت: ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه تاکسی کار جابجایی و انتقال زائران را بر عهده دارد.

حیدری تصریح کرد: خدمات رسانی توسط مواکب و پارکینگ‌ها زودتر از زمان موعد آغاز پیاده‌روی‌های اربعین در قصرشیرین و مرز خسروی شروع شده و ۵۸ گیت ورود و خروج نیز برای خدمات رسانی به زائران پیش بینی شده است .

هفت هزار و ۲۳۴ نفر از گذرگاه رسمی و بین المللی عازم کشور عراق شده‌اند

رئیس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت: از ابتدای بازگشایی مرز رسمی خسروی در ۲۳مرداد ماه مصادف با ۱۶ محروم الحرام تاکنون هفت هزار و ۲۳۴ نفر از این گذرگاه رسمی و بین المللی عازم کشور عراق شده‌اند.

محمد حیدری افزود: هر روز بر شمار زائران افزوده می‌شود به طوری که تنها روز گذشته شاهد خروج ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مرز رسمی خسروی به عراق بودیم.

وی اظهار داشت: طی این مدت ۹۰۵ نفر از زائران نیز از مرز خسروی وارد شده و به کشورمان بازگشته اند که در این رابطه تمام زیرساخت‌های لازم فراهم شده و همه پای کار هستند تا زائران بتوانند به راحتی از مرز خسروی تردد کنند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه تاکسی کار جابجایی و انتقال زائران را به مرز خسروی و بالعکس برعهده دارند و ۱۰ نقطه پارکینگ نیز با امکانات رفاهی برای زائران پیش بینی شده است.

حیدری ادامه داد: موکب‌ها جانمایی شده و برخی از موکب‌ها زودتر از موعد مقرر ستاد مرکزی اربعین برای خدمات رسانی به زائران مستقر شده اند و اماکن اقامتی، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس شهرستان به منظور اسکان زائران تجهیز شده است.

وی گفت: زائران به صورت گروهی و انفرادی همه روزه می‌توانند از ساعت ۵ صبح تا ۱۹ غروب از مرز خسروی عازم عراق شوند که هر قدر به زمان اربعین نزدیک می‌شویم زمان تردد از مرز نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: مرز خسروی برای تردد زائران پیش بینی شده و موکب‌های خدمات رسانی به زوار اربعین باید از مرز سومار عازم عراق شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.