خودروسازی فورد برای ۱۹۸ هزار دستگاه از خودرو‌های خود به دلیل خطر آتش سوزی فراخوان داده است.

شرکت فورد موتور به تازگی اعلام کرده پس از گزارش ۲۵ مورد آتش سوزی در مورد خودروهایش، ۱۹۸ هزار خودروی شاسی بلند را در آمریکا برای تعویض مجموعه موتور دمنده فراخوان می‌کند.

این فراخوان خودرو‌های فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷ را شامل می‌شود. فورد اعلام کرد که سه گزارش از آتش‌سوزی‌ها منجر به آسیب‌های مالی به سازه‌ها شده و یک گزارش هم به جرائت‌های جزئی یک راننده اشاره می‌کند. فورد از ۱۲ سپتامبر به مالکان این خودرو‌ها فراخوان خواهد داد.

فورد گفت این فراخوان با مورد قبلی که در ژوئیه انجام شد و مربوط به خودرو‌های جدیدتر اکسپدیشن ۲۰۲۱ و نویگتور می‌شد متفاوت است. زیرا فراخوان قبلی به خطر آتش سوزی در محفظه موتور که از جعبه اتصال باتری منشأ می‌گرفت، ارتباط داشت.

فورد همچنین اعلام کرد که ۱۱۷۵ خودروی الکتریکی موستانگ ماخ-ای که مدل سال ۲۰۲۲ هستند را فراخوان می‌کند، چراکه ممکن است نیم شفت‌های محور عقب به‌درستی ساخته نشده باشند و احتمال دارد بخشی از آن بشکند.

البته فورد اعلام کرد که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خرابی این خودرو‌ها از سوی مالکان دریافت نکرده، اما ماه گذشته در کارخانه مونتاژ Cuautitlan در مکزیک ۲ خودرو با نیم شفت شکسته در سمت راست عقب شناسایی کرده است.

منبع: رویترز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار