بیان ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان شرقی برای تجار ارمنستان

استاندار آذربایجان شرقی در نشست تجار و سرمایه گذاران آذربایجان شرقی با همتایان ارمنی خود، ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی این خطه را تشریح کرد.

آقای عابدین خرّم در این نشست که به عنوان یکی از برنامه‌های سفر هیات اقتصادی ۴۵ نفری آذربایجان شرقی به ایروان برگزار شد گفت: تبریز در طول تاریخ به‌عنوان محور ارتباطی شرق و غرب مطرح بوده و برخوردار از زیرساخت‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی و هوایی است.

او افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور است و در تولید محصولاتی نظیر فولاد، خودرو و قطعات جانبی، محصولات چرمی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای و شیرینی و شکلات، از قطب‌های اصلی به شمار می‌رود.

او خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس در مرز ایران و ارمنستان، با وجود زیرساخت‌های مناسب و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید، آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است.

استاندار آذربایجان شرقی با دعوت از تجار و سرمایه‌گذاران ارمنستان برای بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم نتیجه این نشست، توافق‌های عملیاتی و اجرایی باشد و در برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور موثر واقع شود.

رئیس اتحادیه تجار و صنعتگران ارمنستان هم در این نشست، ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی و همچنین نیازمندی‌های این کشور در بخش‌های مختلف را تشریح کرد و گفت: همکاری‌ها از آشنایی شروع می‌شود و قدم اول برای برقراری و توسعه روابط، آشنایی با ظرفیت‌های همدیگر و به اشتراک گذاری آن‌ها در راستای تأمین نیاز‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.