امام جمعه گرگان گفت: احزاب عراقی در برابر دسیسه‌های دشمن هوشیار باشند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان گفت: با دخالت‌های نیرو‌های بیگانه و کشور‌های خارجی شاهد برخی اتفاقات و درگیری‌ها در کشور عراق بودیم که این موضوع در آستانه اربعین حسینی موجب نگرانی جهان اسلام شد.


آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: همه گروه‌های سیاسی و احزاب عراق باید بدانند که راه عبور از مشکلات اتحاد و همدلی در برابر دشمنان است و احزاب عراقی در برابر دسیسه‌های دشمن هوشیار باشند.


نورمفیدی ادامه داد: اربعین حسینی ایامی است که شیعیان به صورت خودجوش برای زنده نگه داشتن یاد و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) وارد میدان شده و ارادت خود را به نمایش می‌گذارد.

 

خطیب جمعه گرگان با تاکید بر اینکه توطئه بززگ‌دشمن این است که امام‌حسین علیه السلام را از مردم‌ما بگیرد، گفت: مادامی که این نهضت و ملت در مسیر و مرام حسینی حرکت می‌کند تردید نکنید که دشمنان ما زبون و خار خواهند شد.

 

نورمفیدی با بیان اینکه در آستانه سفر زیارتی اربعین حسینی هستیم که عاشقان سبط نبی مکرم اسلام (ص) خود را از سرتاسر عالم به بین الحرمین می‌رسانند، گفت: زائران اربعین بدانند که حضور حماسی آن‌ها در این مراسم بزرگ تقویت کننده جبهه حق خواهد بود.

 

خطیب جمعه گرگان حادثه خونین ۱۷ شهریور را حاصل مقابله مردم و نخبگان در برابر پروژه تطهیر رژیم پهلوی دانست و تاکید کرد: درست زمانی که بسیاری از مبارزین خسته و دل شکسته بودند این حادثه باز دیگر شعله انقلاب و آزادی خواهی را مجددا برافروخت.

 

نماینده، ولی فقیه در استان گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره رئیسعلی دلواری، اضافه کرد: این جوان ۳۰ و اندی ساله آمد و در دوران سیاه اشغال و استبداد انگلیسی‌ها در برابر آن‌ها ایستاد و جبهه استبداد را به ستوه آورد که او نمونه‌ای از رشادت بزرگان و دلیرمردان اقوام‌مختلف ایرانی در برابر مستکبران بود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.