سرهنگ همه خانی گفت: زمانی که راننده ۴۰ هزار تومان جریمه میشود برایش مهم نیست؛ میزان جریمه باید به صورتی باشد که راننده به خودش اجازه انجام تخلف نده.
سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و ترافیک پلیس راهور تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دوبل پارک کردن برخی خودروها در خیابانهای پایتخت چه مقدار در افزایش ترافیک تاثیر دارد؟ اظهار کرد: دوبل پارک کردن خودروها در افزایش ترافیک تاثیر بسیار زیادی دارد که موجب سدمعبر میشود و همچنین با اینکه تابلو پارک ممنوع هم وجود دارد، اما تعدادی از رانندگان توجهی نمیکنند.
وی ادامه داد: این بی توجهی رانندگان به چنین موضوعاتی دست به دست هم میدهند تا ترافیک افزایش پیدا کند، متاسفانه پلیس راهور بارها اعلام کرده که مبلغ جریمه باید بازدازنده باشد به طوری که یک اعمال قانون در کاهش جریان ترافیک اثرگذار باشد.
معاون پلیس راهور تهران تاکید کرد: برخی اوقات، اعمال قانون اصلا برای مالک وسیله اهمیتی ندارد برای مثال زمانی که ۴۰ هزار تومان جریمه میشود برای فرد مهم نیست به همین دلیل باید میزان جریمه به صورتی باشد که راننده به خودش اجازه انجام تخلف ندهد.
پیشتر سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران گفته بود که توقف غیرمجاز و دوبل حتی برای چند دقیقه نیز میتواند سبب اخلال در ترافیک شود، این موضوع در ساعات ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی به مراتب بیشتر خودش را نشان داده و باعث ایجاد گرههای ترافیکی میشود.
تعداد خودرو ها در ایران توی این ده سال اخیر ده برابر شده اما عرض خیابانها همانست و طبیعی است که ترافیک ایحاد شود
۶۰ تومن جریمه رو باید ۲۰۰ تومن پادویی کنم اینور اونور کنم تا ثابت کنم ماشینم توی خونه بوده بهتره همون ۶۰ تومن رو بریزم بحساب
ممکنه افسراتون رو که جریمه مینویسن بگید یکم دقت کنن این یعنی حق الناس
عزیزان پلیس ما هم نه برای پاک کردن صورت مساله (چون صورت و مخرج مساله در شهرداری ها پیچیده شده ولی تبعاتش را مردم و پلیس باید بپردازند) بلکه برای درمان مسکن وار (نه درمان ریشه ای و قطعی) سریع مجاب می شوند که جریمه ها بازدارنده نیست.