مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان گفت: باجه‌های روستایی این بانک در استان از ۹۵ شعبه و باجه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با رشد ۵۲ درصدی به ۱۴۴ شعبه و باجه رسیده است.

محمدابراهیم محمدی   در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: و هم اینک ۷۷ درصد جمعیت روستایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش خدمات پست بانک قرار دارند.

وی گفت:پست بانک ایران پس از تصویب اساسنامه توسط هیات وزیران از دی ماه سال ۷۵ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و اکنون با ۶ هزارو ۵۰۰ شعبه و باجه بانکی روستایی در سراسر کشور، گسترده ترین و مویرگی ترین شبکه بانکی را در اختیار دارد.

وی گفت: این بانک گسترش و تعمیق شمول مالی در مناطق روستایی و کم برخوردار را در دستور کار خود قرار داده و دراین راستا علاوه بر بهره مندی از ظرفیت باجه های بانکی روستایی از توانمندی ها و قابلیت بانکداری دیجیتال نیز بهره‌مند است.

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان افزود: با اقدامات صورت گرفته از سوی بانک، میانگین فاصله روستاها تا نزدیکترین واحد بانکی از ۱۱۰ کیلومتر به زیر ۷۰ کیلومتر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: هم اینک پست بانک سیستان و بلوچستان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نقطه تماس حضوری و غیرحضوری در سطح استان است که نسبت به سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.

محمدی ادامه داد: ۷۹ دستگاه خودپرداز روستایی در سطح استان نصب است که در یکسال گذشته بیش از ۶ میلیون فقره تراکنش داشته‌اند و بر اساس آمار علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت ها، سیستان و بلوچستان بعد از استان های البرز و لرستان رتبه سوم در خصوص سرانه تعداد تراکنش دستگاه های خودپرداز روستایی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: همچنین در یکسال گذشته ۲۳ میلیون تراکنش بر بستر نقاط تماس غیرحضوری بانک در سطح استان (POS-ATM-PND) ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است.

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در راستای بسط و گسترش خدمات بانک در سطح روستاها و کاهش هزینه ها و سفرهای روستاییان، از خرداد سال گذشته مجوز نصب و راه اندازی دستگاه های صدور کارت آنی در سطح روستاها صادر شد که تاکنون این مهم در ۴۷ روستای سطح استان انجام و باعث صرفه جویی بسیار در هزینه های عمومی، کاهش تردد و سفرها و خطرات جاده ای، صرفه جویی در مصرف سوخت و غیره شده است.

وی خاطرنشان کرد: از محل قانون اشتغال روستایی تاکنون یکهزارو ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب یکهزارو ۶۰۰ طرح و پروژه با اشتغالزایی ثابت ۲ هزارو ۴۰۰ نفر با نرخ های چهار و ۶ درصد در سطح روستاهای استان پرداخت شده است.

محمدی گفت: همچنین از محل بند ب ماده ۵۲ قانون بودجه تاکنون با سرمایه گذاری ۴۳۲ میلیارد ریالی بانک و بخش خصوصی ۹۷ شغل ثابت در زاهدان ایجاد شده است.

وی افزود: در سه ماهه گذشته پست بانک سیستان و بلوچستان ۱۳۲ درصد از اعتبار ابلاغی کل سالجاری خود در سرفصل قرض الحسنه ازدواج را در سطح استان پرداخت کرده است.

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان اظهارداشت: پرداخت تسهیلات از منابع داخلی در سطح استان در دولت سیزدهم بیش از پنج هزار فقره به میزان سه هزارو ۲۷۶ میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه، ازدواج، جعاله، مسکن روستایی، مرابحه و غیره بوده است.

وی گفت: در این مدت ۲ هزارو ۷۳۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به لوله کشی گاز منازل با نرخ چهار درصد نیز در زاهدان پرداخت شده است.

محمدی افزود: در راستای ایفای نقش اجتماعی بانک، کمک به گازکشی منازل شهر زاهدان به عنوان آخرین مرکز استان بهره مند از نعمت گاز در سطح کشور به تعداد ۱۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون ریالی انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین در همین راستا حدود ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با نرخ ترجیحی به شهرداری های زابل و زاهدان پرداخت شده که از این محل مجموعا ۲۴ دستگاه اتوبوس و ۱۸دستگاه مینی بوس جهت تجهیز ناوگان درون شهری خریداری و تحویل شده است.

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان ادامه داد: امکان توسعه باجه های روستایی بانک در روستاهای فاقد باجه و دارای ارتباط اینترنتی مهیا بوده و گزینش نیروی انسانی مورد نیاز باجه های روستایی نیز از محل جوانان بومی مورد تایید دهیار، شورا و معتمدین همان روستا صورت می پذیرد که در این راستا ۲۵۰ شغل ثابت در استان ایجاد شده است.

وی گفت: در ماه های اخیر نیز در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک در سیستان و بلوچستان، مبلغ یک میلیارد ریال جهت کمک به خانوارهای آسیب دیده از سیل جنوب استان و تهیه و توزیع پوشاک و کفش در ابتدای سالجاری در روستاها تخصیص یافته است.

محمدی افزود: در سال گذشته بانک موفق به پوشش زیان انباشته شده و در حال حاضر یکی از سرآمدهای صنعت بانکی به لحاظ سودسازی است و سرمایه بانک در سال گذشته ۴۰۷ درصد افزایش داشته که موجب ارتقای چندین پله ای پست بانک در بین بانک های کشور شده است.

وی اظهارداشت: پست بانک ایران به عنوان یک بانک دولتی و یکی از بازوهای دولت در حوزه روستا در پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن، مسکن روستایی، مشاغل خانگی، اشتغال روستایی و غیره جزو بانک های عامل بوده و به تکالیف خود عمل می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار