تفاهمنامه سه جانبه بین ادارات کل حفاظت محیط‌ زیست، منابع طبیعی و دامپزشکی چهارمحال و بختیاری امروز پنجشنبه در شهرستان بروجن با حضور حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی منعقد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در مراسم امضای تفاهمنامه گفت: همکاری مشترک و همه جانبه با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سه اداره کل و حمایت از ماموریت‌ها و برنامه‌های مشترک این ادارات کل موضوع اصلی این تفاهمنامه است.

آقای یوسف‌پور افزود: تلاش برای اجرایی کردن برنامه‌های آموزش همگانی محیط‌زیست مطابق با برنامه‌های توسعه استان، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این سه اداره کل برای تحقق اهداف و ماموریت‌های مشترک، اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، کنترل بیماری‌های حیوانات اهلی و وحوش و تقویت روحیه تعاون و همکاری مشترک بین نیرو‌های یگان حفاظت و مجموعه کارشناسی ادارات کل از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مدیریت و بهره‌برداری اصولی از عرصه‌های طبیعی، اصلاح و احیا عرصه‌های طبیعی جنگلی و مرتعی، انجام اقدامات حمایتی برای مبارزه با بیماری‌ها و آفات انجام مطالعات مشترک از جمله زمینه‌های همکاری‌های این سه اداره کل است.

آقای احمدی افزود: تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های مشترک، همکاری در برقراری قرنطینه و انجام اقدامات امنیت زیستی در مناطق مورد نیاز، همکاری در نظارت‌های بهداشتی و زیست‌محیطی بر اماکن تفریحی و صنایع استان و استفاده از ظرفیت آموزشی و آزمایشگاهی این ادارات چارچوب این همکاری مشترک است.

وی تصریح کرد: امضای این تفاهمنامه، برای تحقق اهداف، سیاست‌ها و الزامات ملی و بین المللی این ادارات ضروری بود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پیش از این تفاهمنامه، همکاری‌های مشترکی میان این ادارات کل در سال‌های قبل در موضوع آنفلوانزا و موارد زیست‌محیطی در تنگ صیاد وجود داشت که با انعقاد این تفاهمنامه انتظار هماهنگی‌های بیشتر از گذشته گسترش می‌یابد.

آقای اسدی افزود: گشت‌های مشترک مانع بروز و ظهور بیماری‌ها در جمعیت‌های حیوات اهلی و حیات وحش در چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر بیماری‌های مانند هاری از سوی دامپزشکی کنترل نشود، شاهد شیوع آن در حیات وحش خواهیم بود و این مهم اهمیت نظارت‌های مشترک را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار