مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: رینوتکس هویت تبریز است و با کمک رسانه‌ها جایگاه پیدا می‌کند.

آقای غریب‌خواجه ادامه داد: در سالی که به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» مزین است، در راستای حمایت و ظرفیت‌سازی برای تولید دانش، محصولات بومی و تجاری سازی آنها دهمین دوره نمایشـگاه بین المللـی نـوآوری و فنـاوری ربع رشیدی «Rinotex ۲۰۲۲»، با هدف افزایش مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و فنـاور داخلی و خارجی، بسترسازی برای تکمیل چرخه‌ علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، شبکه سازی و گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان، بسترسازی برای جذب سرمایه در شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه رینوتکس در ۹ سال پیاپی، بخشی از برنامه‌های طولانی مدت آذربایجان شرقی در راستای ایجاد بزرگترین گردهمایی شرکت‌های نوآور و دانش بنیان در منطقه بوده است و اکنون در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» شاهد برگزاری دهمین دوره از این رویداد خواهیم بود.

آقای غریب خواجه خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایشگاه مجازی برگزار شد که در نوع خود قابل تامل و توجه بود.

وی تاکید کرد: نمایشگاه رینوتکس تاثیر بسیاری داشته و منجر به راه‌اندازی کسب و کار و عقد قرارداد شده است و بسیاری از شتاب دهنده‌های استان در بستر رینوتکس برگزار شدند.

وی گفت: این نمایشگاه همچون سال‌های گذشته در چهار بخش ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه، و نیازمندی‌های فناورانه و در ۱۱ زون تخصصی با عناوین نوآوری و فناوری کشاورزی و آب، فناوری زیستی و صنایع غذایی، نوآوری و فناوری حوزه سلامت (دارویی، بهداشتی، آرایشی، مهندسی پزشکی و علوم شناختی)، نوآوری و فناوری مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، نوآوری و فناوری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، نوآوری و فناوری برق، الکترونیک، فوتونیک و مخابرات، نوآوری و فناوری اطلاعات و نرم افزار‌های رایانه‌ای، خدمات تجاری سازی و مشاوره، نیازمندی‌های فناورانه، صنایع نرم، هویت ساز و خلاق، خلاقیت و شکوفایی دانش آموزی، نوآوری و فناوری‌های خودرو و حمل و نقل برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی اضافه کرد: نمایشگاه رینوتکس از دوم تا ششم آبان ماه امسال در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد و در همین راستا از صاحبان ایده، نوآوران، فناوران، شرکت‌ها و موسسات تولید کننده کالا‌ها و خدمات فناورانه، صنعتگران، محققین و فعالین در این حوزه‌ها دعوت می‌شود تا در این نمایشگاه حضور یابند.

وی در پایان یادآور شد: علاقمندان جهت شرکت در نمایشگاه و آگاهی از ضوابط و شرایط حضور در رویدادها، از تاریخ ۱۰ شهریور ماه لغایت ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۱ و صرفا از طریق وب سایت اختصاصی نمایشگاه به نشانی www.rinotex.ir ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار