رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در پی آن هستیم با استفاده از تجربیات گذشته و اتکا بر دانش روز و بهره گیری از توان مجموعه‌های تخصصی از جمله شرکت خدمات مهندسی آب و خاک، دشت قزوین را احیا کنیم.

رضا افلاطونی در نشست احیای دشت قزوین گفت: برای احیای دشت قزوین و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و رییس جمهور در این رابطه باید نقشه راه آن بازتعریف شود.

افلاطونی گفت: دشت قزوین از حیث خاک و حوزه‌های آبریز موجود در آن یک دشت بی نظیر در کشور برای فعالیت‌های کشاورزی و در دهه ۴۰ موضوع مدیریت یکپارچه دشت عملیاتی شده است.

افلاطونی، فرونشست خاک، بیابانی شدن ۱۰ هزار هکتار از اراضی و کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی را از تهدید‌های دشت قزوین دانست.

وی افزود: در پی آن هستیم تا با استفاده از تجربیات گذشته و اتکا بر دانش روز و بهره گیری از توان مجموعه‌های تخصصی از جمله شرکت خدمات مهندسی آب و خاک، دشت قزوین را احیا کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه امسال فعالیت‌های کشاورزی در دشت قزوین را با ۳۰ درصد تخصیص آب پیش بردیم، افزود: بهبود راندمان مصرف آب در دشت قزوین از مباحث اصلی در احیای این دشت است.

دشت قزوین پهنه‌ای به وسعت حدود ۴۴۰ هزار هکتار است که بسیاری از بخش‌های آن به دلیلی برخورداری از خاک مرغوب جزو اراضی کشاورزی درجه یک و بسیار مستعد برای کشاورزی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.