بسیاری از مردم نهبندان در طرح نهضت ملی مسکن درخواست ساخت مسکن به صورت شناژی هستند که در صورت تایید این موضوع شهرستان با کمبود بتن مواجه خواهد بود.

بصیرانی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان گفت: در دولت سیزدهم قرار است سالانه یک میلیون مسکن جدید ساخته شود که سهم استان از این رقم ۵۱ هزار و سهم نهبندان هزار ۲۴۴ واحد می‌باشد و تا کنون در نهبندان ۳ هزار و ۳۹۵ نفر ثبت نام کرده و ۳۷۴ قطعه زمین تا کنون اختصاص داده شده است.

بصیرانی به بیان برخی مشکلات پیش روی نهضت ملی مسکن در نهبندان اشاره کرد و افزود: نبود نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شهرستان باعث شده تا روند تهیه و تایید نقشه‌ها سخت شود و از طرف دیگر باید متولی آماده سازی اراضی این طرح مشخص شود.

او اظهار کرد: بسیاری از مردم درخواست ساخت مسکن به صورت شناژی هستند که در صورت تایید این موضوع باید به فکر تهیه بتن برای شهرستان بود چرا که حجم زیادی بتن برای ساخت این مساکن مورد نیاز است.

بصیرانی به نبود نیروی متخصص از جمله آرموتوربند، جوشکار و ... برای ساخت مسکن در شهرستان اشاره کرد و عنوان کرد: نرخ جوشکاری اسکلت در نهبندان نسبت به سایر شهرستان‌ها بسیار بالاتر است و باید اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بر این موضوع نظارت داشته باشد.

سرپرست فرمانداری نهبندان هم گفت: برای شروع عملیات اجرایی ساخت مساکن این طرح نیاز است تا ابتدا اراضی مورد نیاز آماده سازی شده و سپس نقشه‌ها به شهرداری‌ها ابلاغ شود.

ایروانی بیان کرد: قیمت گذاری خدمات ساخت مسکن بسیار مهم بوده و از این رو نامه‌ای برای نرخ گذاری خدمات از سوی اداره صمت به تمام واحد‌های صنفی مرتبط ابلاغ و این اداره بر کارکرد آن‌ها نظارت داشته باشد.

او همچنین گفت: طی نامه‌ای به فنی و حرفه‌ای نهبندان ابلاغ شود تا در خصوص تامین نیروی انسانی متخصص مرتبط با این حوزه از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام شود.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد شهرداری‌های شوسف و نهبندان به عنوان مجری اراضی طرح نهضت ملی مسکن را آماده سازی کنند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان نیز در این جلسه گفت: نهبندان در طرح نهضت ملی مسکن سرآمد استان بوده طوری که بیشترین متقاضی واگذاری زمین در این طرح در نهبندان است.

دزگی با بیان این که این طرح باید فاز به فاز جلو برود اظهار کرد: اولین فاز در این طرح تامین زمین و آماده سازی اراضی و شروع کار است که برای آماده سازی اراضی بهتر است به شهرداری‌ها ماموریت داده شود.

او همچنین با بیان این که برای هر واحد مسکونی حدود ۴۰ متر مکعب بتن لازم است گفت: باید برای تامین بتن از ظرفیت شهرداری‌ها و بخش خصوصی استفاده کرد.

مدیر اداره راه و شهرسازی نهبندان هم تصریح کرد: کار آماده سازی اراضی شهر شوسف توسط شهرداری انجام می‌شود و در این زمینه مشکلی نیست، اما در نهبندان نیز این اراضی باید سریع‌تر آماده سازی شود.

صحراگرد گفت: اسناد ۷۷۵ قطعه زمین نهبندان آماده بوده و تا هفته آینده ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار