رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری ۱۴ هزار پرونده در دستگاه قضایی رفسنجان به ثبت رسیده و ۹۲ درصد این پرونده‌ها رسیدگی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با قضات و کارکنان اداری دادگستری شهرستان رفسنجان افزود: باید با درک صحیح شرایط، در بخش‌های اداری و قضایی به نحوی عمل کنیم که رضایت مندی مردم در راس برنامه‌های دستگاه قضایی باشد و مردم از عملکرد قوه قضاییه راضی باشند.

وی با اشاره به این مطلب که شهرستان رفسنجان از شهرستان‌های مهم استان کرمان در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... به شمار می‌رود، تاکید کرد: این شهرستان مردم بسیار شریف، متدین، مومن و انقلابی دارد که در دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس در سطح کشور مطرح و معروف بوده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه باید ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پاس بداریم، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که قوه قضاییه باید صد درصد انقلابی بماند و انقلابی عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارداشت: در دستگاه قضایی باید به گونه‌ای عمل کنیم تا تهدیدات علیه نظام، انقلاب و مردم که به این دستگاه ارجاع می‌شود به گونه‌ای رسیدگی کنیم که اصل انقلاب، نظام و حاصل خون شهدا حفظ شود.

وی بیان کرد: مهمترین شاخص در نظام مقدس جمهوری اسلامی و بهترین راه مبارزه با دشمنان، خدمت به مردم است، زیرا همه توطئه‌های دشمنان برای آن بوده که مردم را از نظام جدا کنند و به دلیل حضور مردم در صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب، تمامی این توطئه‌ها خنثی شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز فشار و جنگ اقتصادی در اولویت توطئه‌های دشمنان است و یکی از این سنگر‌های بزرگی که می‌تواند این خطر را از نظام و انقلاب رفع کند، قوه قضاییه است و به همین دلیل هجمه‌های زیادی علیه این قوه اعمال می‌شود و علیه این قوه جوسازی می‌کنند و تلاش می‌کنند که این قوه را تضعیف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به حضور بدون تکلف و بدون تشریفات ریاست قوه قضاییه در مجتمع‌های اقتصادی و در بین مردم، عنوان کرد: این اقدام به آن منظور است که مردم بین خود و دستگاه قضایی فاصله‌ای حس نکنند و همه قضات و کارکنان باید به نحوی رفتار کنند که فاصله‌ای بین مردم و آن‌ها وجود نداشته باشد.

وی گفت: در حوزه امور سازمانی نیز باید تلاش کنیم که پرونده‌ها در دادگاه‌ها با سرعت و با دقت مورد رسیدگی قرار گیرند تا در نهایت به اجرای عدالت و احقاق حق مظلومان محقق شود.

وی با اشاره به این مطلب که با وجود همه مشکلات، کم کاری و کم انگیزگی در بین کارکنان دستگاه قضایی وجود ندارد، تصریح کرد: حجم بالای ورودی پرونده‌ها در کنار مشکلات معیشتی و اداری از مشکلات دستگاه قضایی به شمار می‌رود که تلاش‌هایی در سطح استانی و کشوری برای رفع آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار