نخستین کنفرانس ملی «هوش مصنوعی و پردازش هوشمند»، نهم و دهم شهریور ۱۴۰۱ به صورت حضوری و مجازی به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان گفت: ۱۷۴ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس فرستاده و ۱۰۶ مقاله پذیرفته شد.

وی افزود: مقالات دریافت شده در همه رشته‌های مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک، شیمی، عمران و صنایع، برخی از رشته‌های علوم پایه مانند فیزیک، ریاضی و شیمی و برخی رشته‌های علوم انسانی مانند حقوق، علوم سیاسی و روانشناسی است.

دبیر نخستین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و پردازش هوشمند با بیان اینکه ۴۰۶ نفر در این کنفرانس ثبت نام کردند افزود: همه مقالات در قالب ۲۰ نشست و ۹ عنوان بصورت سخرانی ارائه می‌شوند.

اکبری‌فرود بیان کرد: سخنرانان کلیدی این کنفرانس، کوروش کیانی با موضوع «تاثیر آینده هوش مصنوعی بر فناوری و جامعه» و وحید مقدادی با موضوع «سرعت بالای داده تلفن همراه با استفاده از شکل دهی پرتو برای ۶ G» است.

وی افزود: هوش مصنوعی، پردازش هوشمند، شبکه‌های عصبی، یادگیری ماشین، شناسایی الگو، بهینه‌سازی، الگوریتم فراابتکاری و سیستم‌های فازی از محور‌های این کنفرانس است که در حوزه‌های قدرت، الکترونیک، مخابرات، کنترل، کامپیوتر، مهندسی پزشکی و سایر رشته‌های مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان گفت: برگزاری این کنفرانس امکان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی کشور و جهان در زمینه مفاهیم هوش مصنوعی و موضوعات مرتبط با محور‌های کنفرانس را فراهم می‌سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار