عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: انبوه سازی مسکن اجاره ای با همکاری شهرداری ها می تواند بازار اجاره را به سمت رونق هدایت کند.

 اقبال شاکری گفت: برای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن، وزارت راه وشهرسازی با همکاری مرکز پژوهش های مجلس، طرح مدیریت اجاره بها را بررسی کرده و تا دو الی سه هفته آینده این طرح برای بررسی بیشتر به مجلس ارائه می شود .

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس  اجرایی شدن این طرح برای کنترل و مدیریت بازار اجاره بسیار تاثیر گذار است .

او می گوید: دولت باید انبوه سازی ساخت مسکن اجاره ای را همانند ساخت ۴ میلیون واحدمسکونی در دستور کار خود قرار دهد و در اجرای این طرح حضور موثر شهرداری ها تاثیر گذار است . وزارت راه وشهرسازی برای راه اندازی مسکن اجاره‌ای انبوه مانند ساخت مسکن اقدام کند  تا بازار مسکن از حالت تلاطم خارج شود .

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در صورت خوب پیاده شدن این طرح و اجرایی شدن طرح مالیات از خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه که در صحن مجلس در نوبت است می توان آینده خوبی را برای بازار مسکن و اجاره ارزیابی کرد.

او می گوید : از دلایل عقب ماندگی بازار مسکن  ایجاد فاصله بین عرضه و تقاضا، احتکار مسکن توسط سازندگان و ساخته نشدن واحد مسکونی توسط دولت قبل است که هم اکنون دولت با ورود و ساخت مسکن مورد نیاز مردم نه مسکن لاکچری می تواند این بازار را ساماندهی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار