رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۱۵۲ درصدی خرید تضمینی گندم در استان گفت: تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم خریداری شده است.

آقای فتحی اظهار کرد:تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم  در آذربایجان شرقی خریداری شده است که از این مقدار حدود ۲۳۳ هزار تن تحویل شرکت غله داده شده که نشان می‌دهد استان با ۱۵۲ درصد افزایش خرید گندم نسبت به سال قبل عملکرد قابل قبولی نسبت به متوسط کشور با رشد ۵۴ درصد داشته است.

وی با بیان اینکه در طول هفته دولت سه هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان آذربایجان شرقی پرداخت شد ادامه داد: مقرر شده است با تزریق ۱۲ هزار میلیارد تومان تا سه روز آینده کل مطالبات گندم کاران کشور و از جمله استان آذربایجان شرقی در چند روز آینده پرداخت شود.

آقای فتحی با بیان اینکه در نخستین جلسه هیئت دولت طی امسال قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال ۱۱۵ هزار ریال تعیین شد که از این میزان، ۱۰۵ هزار ریال به عنوان اصل قیمت تعیین شده و ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته شد افزود: مهمترین دلیل دولت برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، تشویق کشاورزان جهت افزایش تولید، خودکفایی در تولید گندم با توجه به مشکلات بازار‌های جهانی و جلوگیری از قاچاق این کالا در راستای حمایت از کشاورزان و تامین امنیت غذایی و در کل پایداری امنیت غذایی کشور این اقدام انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد نرخ تضمینی گندم برای سال زراعی آینده هم تا مهرماه امسال اعلام شود تا کشاورزان با اطمینان خاطر بیشتر اقدام به کشت گندم برای سال آینده کنند و با آگاهی از قیمت‌ها، دلیلی قانع‌کننده و محکم برای تولید بیشتر داشته باشند و نگرانی نسبت به فروش محصولات خود نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار