رئیس پلیس گذرنامه استان کرمانشاه از تمدید رایگان گذرنامه برای افرادی که گذرنامه آن‌ها از اول شهریورماه سال ۱۳۹۱ اعتبار ندارد خبر داد و گفت : برای افرادی هم که گذرنامه ندارند برگه "گذر موقت" بدون هزینه صادر می‌شود.

حیدری رئیس پلیس گذرنامه استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ترافیک کاری پلیس گذرنامه درآستانه برگزاری مراسم اربعین گفت : در همین راستا ساعت کاری پلیس گذرنامه استان عملا شبانه روزی شده و دفاتر پلیس +۱۰ هم در سطح استان در دو شیفت صبح و بعدازظهر و تا ساعت ۲۰ شب فعال هستند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل در صدور و تمدید گذرنامه برای زوار اربعین گفت: در همین راستا افرادی که گذرنامه آن‌ها از تاریخ اول شهریورماه سال ۱۳۹۱ به بعد اعتبار ندارد می‌توانند بدون هزینه برای تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

وی افزود: این تمدید اعتبار به مدت شش ماه است و ظرف نهایتا یک روز کار تمدید گذرنامه آن‌ها انجام می‌شود.

حیدری گفت: با توجه به شروع این طرح از شنبه هفته جاری (۵ شهریور) در روز‌های ابتدای این هفته با ترافیک بسیار بالایی مواجه بوده و روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر مراجعه داشتند و خوشبختانه ترافیک کار در حال حاضر روان است.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید برای تمدید گذرنامه خود به دفتر پلیس گذرنامه واقع در خیابان بنت الهدی مراجعه کنند.

وی در خصوص صدور گذرنامه جدید گفت: افرادی که متقاضی گذرنامه هستند با توجه به اینکه حجم متقاضیان در این زمینه بالاست، طرح دیگری برای تسهیل در روند صدور گذرنامه هم پیش بینی شده است.

حیدری گفت: در همین راستا افرادی که متقاضی دریافت گذرنامه هستند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه می‌کنند و در این زمان دو گزینه برای آن‌ها لحاظ شده که یکی صدور گذرنامه و دیگری طرح جدید "گذر موقت" است.

وی افزود: "گذر موقت" ظرف ۴۸ ساعت یا نهایتا ۷۲ ساعت صادر شده و هیچ هزینه‌ای برای افراد جز هزینه پُستی (۳۰ هزار تومان) ندارد

حیدری گفت: افراد با انتخاب این گزینه بدون هزینه و ظرف مدتی کوتاهی "گذر موقت" را دریافت می‌کنند و می‌توانند به مدت شش ماه یک بار از آن استفاده کنند که برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین است.

رئیس پلیس گذرنامه استان کرمانشاه گفت: در صورتی که افراد متقاضی صدور خود گذرنامه باشند هزینه آن قدری بالاتر و بیش از ۳۰۰ هزار تومان است و از طرفی با توجه به حجم ترافیک بالا صدور آن قدری زمان بر خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.