با توافق آستان قدس زمین برای ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در کلان شهر مشهد پیش بینی شده است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی امروزدر بازدید از اجرای طرح ۳۰ هزار واحدی در منطقه سیدی مشهد گفت: باپیش بینی ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در کلان شهر مشهد تاکید مقام معظم رهبری توافقی بین سازمان ملی زمین و مسکن و آستان قدس رضوی انجام شد که بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در انتهای بلوار ثامن مشهد تامین شود .

علیرضا فخاری افزود:زیر ساخت اولیه برای تهیه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی برای مردم در سراسر کشور تامین زمین شده است و برای تامین زمین در استان‌های کردستان، مازندران و گیلان مشکل داریم که بدنبال تامین تراکم و گسترش در سطح برای این استان‌ها هستیم، اما در دیگر استان‌ها مشکلی برای تامین زمین نداریم .

فخاری درباره واگذاری زمین توسط دستگاه‌های دولتی هم افزود:بر اساس تاکید ریاست جمهوری و طبق ماده ۱۰ قانون اراضی دولتی مازاد برای تامین مسکن در نهضت ملی باید واگذار شود و پس از شناسایی ۷ هزار هکتار از اراضی در سطح کشور فقط حدود ۶۰۰ هکتار برگردانده شد .

مدیر کل راه و شهر سازی خراسان رضوی هم در این بازدید گفت؛ در خراسان رضوی با ابلاغ دولت باید تا پایان دولت سیزدهم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شود که تا الان یکصد و ۴۰ هزار واحد زمین آن تامین شد ه است.

علی یوسف زاده افزود: تا الان ۳۷۰ هزار متقاضی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کردند که حدود ۲۷۰ هزار نفر شرایط احراز دریافت مسکن را دارند و تا الان یکصدو ۱۰ هزار نفر در اولویت قرار گرفته اند .

وی گفت:تسهیلات پرداخت وام مسکن در کلان شهر مشهد ۴۰۰ میلیون تومان و در شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان است که با توافقی که بین بانک مرکزی و وزارت راه صورت گرفته برای پرداخت وام تسهیلات مناسبی پیش بینی شده است.

یوسف زاده افزود:در استان خراسان رضوی برای ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی، ۸۰ هزار واحد خود مالکی، ۶۰ هزار واحد بازآفرینی و ۶۰ هزار واحد در قالب تعاون مسکن ادارات تسهیلات پیش بینی شده است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در استان بیش از ۴۰۰ هکتار زمین مازاد دولتی شناسایی شده است که فقط چند دستگاه دولتی زمین واگذار کرده اند و برای واگذاری بقیه زمین‌ها استاندار تصمیم گیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صفایی
۱۵:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
با توجه به اختصاص زمین و ساخت آن خارج از مشهد (گلبهار) ، آیا می توان قبل از دریافت مسکن ملی در گلبهار آن را با پروژه نهضت ملی در سیدی مشهد معاوضه کرد؟ واقعا منصفانه نیست