سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرز بین‌المللی خسروی که بسته شده بود، از ساعتی پیش به روی زوار اربعین حسینی (ع) بازگشایی شد.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : مرز خسروی که به دنبال تحولات عراق از دوشنبه، هفتم شهریور بسته بود، از ساعتی پیش به روی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) گشوده شد.

وی با بیان اینکه آمادگی پذیرش زوار اربعین را داریم، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند به مرز خسروی مراجعه کنند و بدون هیچگونه مشکلی از این مرز راهی عتبات عالیات شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین ساعات تردد از مرز رسمی خسروی روزانه از ۵ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر اعلام کرد و گفت: روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ زائر از طریق این مرز راهی کشور عراق می‌شوند .

تلاش می‌کنیم در مرز خسروی ایستایی زائر نداشته باشیم

رئیس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت: ارزیابی ما برای پذیرش ۱۰۰ هزار زائر به صورت روزانه است و تلاش می‌کنیم در مرز خسروی ایستایی زائر نداشته باشیم.

محمد حیدری افزود: طبق آمار‌های موجود تاکنون در سامانه سماح ۵۵۰ هزار نفر برای عزیمت به عراق از مرز خسروی ثبت نام کرده اند و در رایزنی‌ها با مسئولان عراق توافقمان بر این بود که مرز خسروی هیچ وقت بسته نباشد و اگر لحظه‌ای توقفی ایجاد شود از قبل هماهنگی شود.

وی اظهار داشت: مساله اربعین یک مساله جهانی و بین المللی است که برنامه ریزی‌های ما برای این رویداد عظیم در مرز خسروی استانی و شهرستانی و نقطه‌ای است که از ابتدای ورود به استان در کنگاور تا نقطه صفر مرز خسروی و خروج زائران برنامه ریزی‌های متفاوتی برای پذیرایی زائران و همچنین تدابیر فرهنگی و تبلیغاتی و حمل و نقل پیش بینی شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: دستگاه‌های اجرایی و هم دستگاه‌های فرهنگی شروع به فعالیت کرده اند و مواکب در مسیر تردد زائران مستقر می‌شود و با تلاش ستاد اربعین استان کرمانشاه به ریاست استاندار پیش بینی شده تمام اقدامات اجرایی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها تا ۱۲ شهریورماه تکمیل و اتمام یابد و پیاده روی اربعین به طور رسمی از ۱۶ شهریورماه شروع می‌شود.

حیدری افزود: ما پذیرش زائران را بدون محدودیت از هر نقطه ایران اسلامی در مرز خسروی داریم و طبق برآورد‌ها و پیش بینی‌های صورت گرفته تلاش بر ارائه بهترین و بیشترین خدمات رسانی به زائران است و طبق گفته رئیس جمهور سعی ما بر این است که با تمام توان در خدمت زائران باشیم تا سفری کم هزینه، با آرامش و امنیت را داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.