مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۰ هکتار زمین برای گسترش شهرک‌های صنعتی استان برای احداث زیر ساخت‌های لازم اختصاص یافته است.

راشکی  گفت: در یکسال اخیر ۱۴۰ میلیارد تومان برای احداث زیر ساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی استان تامین مالی شده است.

وی همچنین گفت: در هفته دولت با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ۱۵ طرح زیر ساختی در استان به بهره برداری رسیده و در حال حاضر هفت واحد صنعتی اماده بهره برداری است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ادامه اظهار کرد: در یکسال گذشته ۲۱۱ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده است که ۴۶ قرارداد در هشت ماهه سال قبل و ۱۹ قرارداد در چند ماه سال اخیر بوده اس

وی تاکید کرد: همچنین ۷۰ درصد تورماهیان کشور، ۴۰ درصد پابندو یراق الات ریلی کشور، ۱۴ درصد کود و سموم کشاورزی و ۴۵ درصد تن ماهیان کشور از این استان تامین می‌شوند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در راستای حفاظت از منافع بیت المال ۱۰۷ فقره قرار داد واگذاری زمین که با افراد پیش از این منعقد شده بود و پس از گذشت چندین سال افراد نتوانسته بودند طرح خود را راه اندازی کنند، در سال ۱۴۰۰ فسخ و ۱۰ هکتار زمین صنعتی آزاد سازی شد.

راشکی یاد آور شد: قرار است ۱۰۰ فقره قرار داد دیگر که طی چند سال اخیر هنوز راه اندازی نکرده و به اخطار‌های این شرکت نیز در خصوص راه اندازی توجهی نکرده اند، در سال جاری فسخ و ۱۵ هکتار زمین صنعتی دیگر آزاد سازی شود.

راشکی در خصوص واحد‌های تولیدی که راکد بودند گفت: در سال گذشته ۲۵ واحد از آن‌ها راه اندازی مجدد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان همچنین افزود: اولین برند با نام بومی بیرک برای یکی از اعضای خوشه کسب و کار بسته بندی خرمای سراوان سیستان و بلوچستان نیز ثبت شد.

وی افزود: برنامه عمل خوشه کسب و کار سراوان از سال گذشته آغاز شد و تاکنون اقدامات مهم دیگری نیز در این خوشه صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار