پروژه تامین آب شرب پایدار چاه شهدای عشایر شهرستان خرامه به مناسبت هفته دولت به‌بهره برداری رسید.

آیین افتتاح پروژه تامین آب شرب پایدار چاه شهدای عشایر شهرستان خرامه با حضور معاون عمرانی استانداری فارس، دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از مدیران و مسئولین به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: شروع این عملیات از سال ۹۹ بوده که با تلاش همکاران اداره کل عشایر استان درحال حاضر به بهره برداری میرسد و شرح مختصر پروژه حفر یک حلقه چاه، احداث یک باب موتورخانه، احداث یک باب مخزن ذخیره بتونی، اجرای خط انتقال رفت و برگشت آب، خرید و نصب تجهیزات چاه است.

او گفت: تعداد خانوار بهره‌مند ۳۰۰ خانوار و محل اعتبار هزینه شده از اعتبارات ملی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال است.

کریمی با اشاره به اینکه زمانی که حریم شهری و روستایی پایان میپذیرد سرآغاز فعالیت‌های ماست و باید گا‌ها در کوره راه‌ها خدمات رسانی کنم که نمونه آن همین پروژه است که ابتدا تانکر‌های آب رسانی به این محل مراجعه و پس از آبگیری در مناطق گسیل و اقدام به توزیع آب قابل شرب انسان و دام می‌کنند.

او گفت: امیدواریم با تلاش و رایزنی‌هایی که صورت گرفته مشکل برق رسانی این پروژه که از مطالبات به حق عشایر هم هست را به سرانجام برسانیم.

مدیر کل امور عشایرفارس با اشاره به عملکرد این اداره کل امسال که مزین به نام "تولید، دانش بنیان؛ اشتغال آفرین" گفت باتوجه به اینکه جامعه عشایر یک جامعه مولد و پویاست و همچنین تاکید آنچه مسئولان و دلسوزان نظام به ویژه تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون جامعه اسلامی است را می‌توان در جامعه عشایری دید افزود: همزمان با آغاز هفته دولت تعداد ۶ پروژه عمرانی در مناطق عشایری افتتاح می‌شود.

او با اشاره به اینکه در این اداره کل تمامی همکاران توان حداکثری خود را درجهت رفع مشکلات، ارتقاء و تعالی زندگی عشایر بکار گرفته اند گفت: مجموعه ادارات عشایر استان در حوزه عشایر راهبرد‌های اساسی را دنبال می‌کنند گفت که مهمترین آن‌ها تلاش برای توسعه شاخص‌های زندگی عشایر منجمله آموزش، بهداشت و... و راهبرد ایجاد تنوع در اشتغال و ثبات آفرینی آن و تولید پایدار عشایر است.

کریمی گفت: همزمان با هفته دولت ۶ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان فارس افتتاح می‌شود که این پروژه‌ها که شامل تامین آب شرب، برق رسانی، خط انتقال آب و آبرسانی با اعتباری قریب بر ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: که با افتتاح این پروژه‌ها در مناطق عشایری در مجموع تعداد ۵۸۵ خانوار عشایری سیار از نعمت این پروژه‌ها بهره‌مند و و همچنین به تعداد ۱۸۵ نفر اشتغالزایی صورت پذیرفته است.

رضایی معاون عمرانی استاندار فارس نیز به اهمیت زندگی عشایری از منظر همه مسئولین ذیربط اشاره کرد و گفت: در همه حال تلاش کرده ایم که عشایر بتوانند با مسئولان سطح استان براحتی ارتباط بگیرند.

او، اطلاعات پروژه را نشان دهنده قابل توسعه بودن طرح و مبین کیفیت بالای تامین آب شرب به عشایر دانست و گفت: در راستای توسعه این پروژه و با توجه به قول مساعد معاون وزیر نیرو و با مشارکت اداره کل امور عشایر فارس مبنی بر حل مشکلات برق رسانی به این پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به بحران سیل اخیر استان گفت پیگیری‌هایی را جهت جبران خسارات عشایر صورت داده ایم که نتایج آن اعم از توزیع علوفه، تسهیلات و... از طریق اداره کل امور عشایر اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.