فاز اول پروژه دسترسی منازل و کسب و کار‌ها به شبکه اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری در شهر رشت افتتاح شد.

فاز اول پروژه دسترسی منازل و کسب و کار‌ها به شبکه اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FFTH) توسط شرکت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد (فناپ تلکام) با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریالی به صورت ویدئوکنفرانسی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در این مراسم از امکان اتصال ۵ هزار مشترک شهر رشت به شبکه اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی تا پایان شهریور ۱۴۰۳ این پوشش برای ۲۵۰ هزار مشترک فراهم می‌شود.

فرزاد توکلی افزود: از مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به پروژه دسترسی منازل و کسب و کار‌ها به شبکه اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری با سرمایه گذاری حدود ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات خصوصی عنوان کرد.

او تصریح کرد: در هفته دولت امسال پروژه‌های ارتباطی در استان گیلان با سرمایه گذاری ۱۱۱.۵ میلیارد تومان از اعتبارات بخش دولتی و خصوصی افتتاح شده است.

اتصال ۵ هزار مشترک رشت به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری

آیین افتتاح فاز اول پروژه دسترسی منازل و کسب و کار‌ها به شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FFTH) روز گذشته از طریق ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسعود کاظمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و جمعی از مدیران استانی، در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.