مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از ذخیره سازی مناسب انواع کود‌های شیمیایی در استان در آستانه فصل کشت پائیزه خبر داد.

آقای جمشید باقریان  گفت: انواع کود‌های شیمیایی در انبار سازمانی به مقدار بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن و در انبار کارگزاران استان بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن و در مجموع به میزان ۳۴ هزار و ۳۰۰ تن در استان ذخیره شده است.

او افزود: در حالی به استقبال کشت‌های پائیزه می‌رویم که مشکلی از نظر تامین کود ازته که بیش از ۶۵ درصد نیاز کودی کشاورزان و بهره برداران را تشکیل می‌دهد نداریم.

او  با اشاره به اینکه توزیع کود در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ درصد افزایش داشته است بیان کرد: با دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، از اول سال ۱۴۰۱ قیمت کود‌های شیمیایی بیش از ۴۵ درصد کاهش یافته است که این امر موجب شده مصرف کود فسفاته و پتاسه نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۷۵ درصد و ۱۲۶۹ درصد افزایش داشته باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: توزیع کود‌های کشاورزی در استان توسط کارگزاران رسمی این شرکت که بیش از ۱۴۴ کارگزار است انجام می‌گیرد و اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود استان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بر نحوه عملکرد و فعالیت این کارگزاری‌ها نظارت دارند و همچنین اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود علاوه بر رصد و پایش توزیع کود نسبت به کنترل کیفیت مواد کودی نیز نظارت دارند.

آقای  باقریان  گفت: به منظور توزیع هدفمند کود‌های یارانه‌ای و جلوگیری از قاچاق کالا و خدمات، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از اول مهرماه سال گذشته طرح صدور حواله الکترونیکی را در سطح کشور و استان از طریق سامانه حمل و نقل توزیع نهاده‌های کشاورزی و سامانه رصد و پایش مواد کودی را با موفقیت عملیاتی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.