اینترنت ۲ هزار روستا متصل شد

مدیر عامل همراه اول گفت:اینترنت حدود شش هزار روستا را نیز ارتقاء دادیم.

اخوان بهابادی گفت: برای دو هزار روستا اینترنت را متصل کردیم، به طوری که اینترنت حدود شش هزار روستا را هم نیز ارتقاء دادیم.

او ادامه داد: در حال توسعه بستر G۵ هستیم، اقدامات زیادی در وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های آن انجام شده است. این اقدامات زیربنایی است، مانند پروژه فیبر نوری است که باید از سال‌های قبل شروع می‌شد.این پروژه زود بازده نیست، اما برای جمهوری اسلامی ایران ماندگار است تا مردم طعم شیرین فناوری را بچشند.

مدیر عامل همراه اول گفت: از وزیر ارتباطات می‌خواهم در کنار پروژه‌های زیربنایی بلندمدت، برای پروژه های کوتاه مدت مشترکان هم اقدامات حمایتی به منظور افزایش سرعت اینترنت اتفاق بیفتد.

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه در همراه اول در حوزه توسعه روستایی بیش از ۲۱۰۰ روستا که اصلا ارتباطاتی نداشتند را به شبکه متصل کردیم و بیش از ۶۰۰۰ روستای دارای ارتباطات که دسترسی به اینترنت نداشتند را نیز اینترنت دادیم، اظهار کرد: مجموع تمامی این اقدامات با سرمایه گذاری حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومانی انجام پذیرفت.

وی همچنین اشاره ای به وضعیت G۵ اپراتور اول نیز داشت و ابراز کرد: در حوزه نسل پنجم نیز سرمایه گذاری هایی داشتیم که نتیجه آن تحت پوشش قرار گرفتن هفت استان کشور در حال حاضر است و تا پایان سال به باقی استان ها نیز ورود خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: به جزیره کیش نگاه متفاوتی با توجه به در پیش بودن بازی های جام جهانی داریم و سایت هایی را در آنجا راه اندازی کرده و می کنیم.

اخوان بهابادی همچنین از افزایش دو سطح ۴۰۰ گیگابیتی پهنای باند همراه اول نیز در این رویداد خبر داد و بیان کرد: در حوزه استراتژی زیربنایی کارهای بزرگی نظیر FTTX در وزارت ارتباطات و اپراتورها انجام شده که می بایست ۱۰ سال قبل انجام می شد؛ چرا که اگر این اتفاق می افتاد شاید شرایط امروزمان متفاوت می بود.

وی ابراز کرد: خوشبختانه دولت جدید همت کرده و این پروژه بزرگ را آغاز نموده تا هر چه سریع تر با تأمین اعتبار از محل درآمدهای اپراتورهای ارتباطی، به سرانجام برساند؛ اما لازم است بگویم که این پروژه زیربنایی است و زود بازده نیست.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه تا کام مردم از محل توسعه فیبر نوری شیرین شود باید زمان بگذرد، گفت: کار در وزارتخانه خوب شروع شده، اما با وجود تمامی اقدامات توسعه ای که شده، برخی فعالان حوزه همچنان منتقد هستند که آثار این اتفاقات چرا در زندگی مردم ملموس نیست.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار