معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بر مبنای دانش و دانشگاه نوشته شده است و باید دانشگاه جریان ساز و تمدن ساز باشد.

عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رزمایش سراسری اعزام گرو‌های جهادی و دهمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند استان که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، برگزار شد، گفت: اگر دانشگاه‌ها ضعفی نداشتند بحث تمدن سازی دانشگاه مطرح نمی‌شد و سوزن دانشگاه‌های ما روی ساختار ۸۰ سال پیش گیر کرده است و باید تغییری در این حوزه ایجاد کنیم

عمو عابدینی افزود: سیستم آموزشی ما ضعف دارد و باید از آموزش و پرورش این تغییرات صورت گیرد.

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دنیای آموزشی با توجه به علوم و فناوری نوین تغییر کرده، ولی ما همچنان با شیوه کلاسیک دانشگاه را اداره می‌کنیم.

عمو عابدینی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که "دانشگاه، منشأ همه تحولات است"، افزود: براین اساس دانشگاه‌های ما می‌توانند دانایی محور و جامعه محور باشند و بر اساس شاخص‌های تولید، فناوری و نوآوری و خلاقیت فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی بانی دانشگاه‌های حکمت‌بنیان بوده است، گفت: در گذشته مکتب‌خانه‌ها و حوزه‌های علمیه‌ای داشتیم که همگی حکمت بنیان بوده و دستاورد‌های زیادی داشتند و پرورش عالمانی همچون علامه طباطایی محصول همین مراکز بوده است.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر به عقبه ایران اسلامی برگردیم و جریان تمدن اسلامی را مطالعه کنیم، خیلی از فناوری‌های کشور‌های غربی از ایران به آن طرف رفته است.

عموعابدینی در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده برخی از مشاغل وجود نداشته باشد بنابراین دانشگاه‌ها باید فارغ التحصیلان خود را به سمت رشته‌های تحصیلی اشتغال زا سوق دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید رشته‌های جدید تعریف شود و اختیار به دانشگاه‌ها داده شود و در این راستا رشته‌های که کاربردی و شغل برای آن‌ها نیست حذف و به جای آن رشته‌های جدید ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.