غلامرضا ساکتی گفت: با توجه به شعار سال، بیشتر برنامه های امسال این سازمان با تمرکز بر جلب همکاری شرکت های دانش بنیان تعریف شده است.

او در جمع خبرنگاران، یکی از برنامه‌های اصلی سازمان مدیریت پسماند را ایجاد کارخانه هاضم بی هوازی اولین بار درکشور، اعلام و اظهار کرد: این کارخانه که با فناوری نوین احداث شده، دو خروجی کود با کیفیت و گاز دارد و مواد آلی را به کود کمپوست تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: بوی بد اطراف کارخانه‌های تولید کود کمپوست به خاطر هوازی بودن فرآیند تولید است که اگر این کارخانه ایجاد شود بوی بد آن نیز رفع می‌شود.

ساکتی با اشاره به تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند خانگی در شهر اصفهان اضافه کرد: حدود ۵۵۰ تن از این میزان، زباله فساد پذیر است که روزانه حدود ۱۲۰ تن کود کمپوست از آن به دست می آید.

او با بیان اینکه میزان شیرابه پسماندهای اصفهان روزانه نه 50 تن که 40 تن است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: امسال  تصفیه شیرابه به کمک شرکت‌های دانش بنیان مدنظر است و با این طرح روزانه حدود ۱۰ تن شیرابه به آب تبدیل و درفرآیندهای سازمان پسماند استفاده و باقیمانده آن به صورت پسماند خشک دفع مهندسی می‌شود.

به گفته  ساکتی، سازمان مدیریت پسماند اولین سازمان شهرداری اصفهان است که  برنامه راهبردی خود را برای افق ۱۴۰۵ مدون کرده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.