مرزهای زمینی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی به عراق همچنان بسته است.

در پی تحولات و ناآرامی‌ها و وضع مقررات منع و آمد و شد در چند شهر عراق، مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق تا اطلاع ثانوی همچنان مسدود است.

طبق اعلام مسئولان استانی و کشوری از دیشب، تردد از مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی امکان پذیر نیست و مردم مراجعه نکنند. 

همچنین زائرانی که در این مرزها از ساعت قبل از منع تردد حضور داشتند به مساجد داخل شهرها هدایت شدند. 

مساجد و حسینیه های مهران آماده اسکان زائران

فرماندار مهران گفت: به علت وقوع ناآرامی ها در کشور عراق و بسته شدن مرز مهران، زائران تا اطلاع ثانوی به مرز مهران مراجعه نکنند.

علی عباس شفیعی گفت: هم اکنون مساجد و حسینیه های شهرستان مهران آماده اسکان زائران هستند و در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

 

رییس ستاد اربعین دشت آزادگان گفت: علیرغم آمادگی کامل همه عوامل اجرایی جهت استقبال و پذیرایی از زوار اربعین و تدارک همه برنامه‌های اجرایی، مرز و پایانه چذابه توسط مسئولین عراقی هم چنان بسته و از ورود زوار ایرانی جلوگیری می‌کنند.

او می گوید: فقط ایرانیان درحال بازگشت از عراق و عراقی‌های برگشت به عراق که در ایران زائر عتبات ما بودند اجازه ورود و خروج را بدهیم.

زائران به مرز شلمچه مراجعه نکنند + فیلم

نادر عمیدزاده ، فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مرز شلمچه توسط دولت مرکزی عراق بسته شده است، زائران تا اطلاع ثانوی به این پایانه مرزی مراجعه نکنند.

این مسئول از زائران خواست تا بازگشایی رسمی مرزها صبر کرده و اخبار را از مراجع موثق و رسمی دنبال کنند.

او با اشاره به اینکه مسدود شدن مرزها تصمیم دولت مرکزی عراق بوده گفت: بدون توجه به هرگونه شایعه در فضای مجازی مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی از هرگونه سفر به این مناطق خودداری کنند.

 
 
محمد حیدری با اشاره به اعلام ستاد اربعین مبنی بر بسته شدن تمام مرزها به دلیل تحولات داخلی عراق، اظهار کرد: مرز خسروی نیز مانند سایر مرزهای زمینی با عراق بسته است و امکان تردد زوار از این مرز فراهم نیست، از همین رو از مردم تقاضا داریم از مراجعه به مرز خودداری کنند.
 
وی ادامه داد: شب گذشته(دوشنبه، هفتم شهریور) نیز تعدادی از زواری که از روزهای قبل آمده بودند پشت مرز ماندند که در زمانی کوتاه شرایط اسکان و ارائه خدمات به آنها را فراهم کردیم و امروز به شهرهای خود برخواهند گشت.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین تاکید کرد: تمام افرادی که پشت مرز مانده بودند تخلیه شدند و اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
انشالا باز نشه
و مردم نرن
خداروشکر که جای حق نشستی