سوگواره تعزیه میدانی شور حسینی همچنان با اجرای گروه‌های مختلف تعزیه در شیراز ادامه دارد.

روح الله رشیدی کوچی برنامه‌های سوگواره  تعزیه میدانی در روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: امروز دوشنبه مصادف با روز چهارم شاهد اجرای گروه تعزیه میدانی جانبازان ابوالفضل کوشک بیدک شیراز بودیم.

گفت: امروز مصادف با روز چهارم گروه تعزیه میدانی جانبازان ابوالفضل کوشک بیدک شیراز بود.

اوگفت: فردا سه شنبه گروه تعزیه میدانی یاران دستجه فسا را خواهیم داشت و روز چهارشنبه آخرین مراسم با اجرای گروه تعزیه میدانی جوانان بنی هاشم ظفراباد شیراز است.

دبیر اجرایی برگزاری سوگواره تعزیه میدانی شور حسینی گفت: این تعزیه بزرگترین سوگواره تعزیه میدانی با عنوان شور حسینی با حضور گروه‌های مختلف تعزیه و همزمان با شروع ماه صفر است.

او گفت: این رویداد فرهنگی مذهبی با حضور گروه‌های مختلف تعزیه و همزمان با شروع ماه صفر برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است روز اول گروه تعزیه شیراز، روز دوم گروه تعزیه از خرامه، روز سوم گروه تعزیه از سیدان مرودشت، روز چهارم گروه از شیراز، روز پنجم از شهرستان فسا، روز آخر تعزیه میدانی ظفرآباد از شیراز در این رویداد به اجرای برنامه پرداخته یا خواهند پرداخت.

او با بیان اینکه انجمن تعزیه استان فارس و هیئت فسایی‌های مقیم شیراز در زمینه برنامه‌ریزی این رویداد همکاری کردند، بر استمرار و اطلاع‌رسانی در زمان برگزاری رویداد تاکید کرد و گفت: برای نخستین بار در استان فارس این ظرفیت از گروه‌های میدانی تعزیه در مرکز استان جمع می‌شوند و با تکیه بر ظرفیت جوانان بومی انجام می‌شود.

دبیر اجرایی برگزاری سوگواره تعزیه میدانی شور حسینی با بیان اینکه هنر نمایش و تعزیه با توجه به قدمتی که دارد و اینکه شهر شیراز مهد هنر تعزیه است، گفت: برگزاری این رویداد هم تاثیرگذار و هم ترویج فرهنگ عاشورایی است و از یک فرم خوب برای این منظور استفاده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار