مدیرعامل شرکت توسعه جهان‌گردی گفت: پخش زنده جاذبه‌های گردشگری در نمایشگاه‌های ژاپن و فرانسه با هدف مقابله با پروژه ایران‌هراسی انجام می‌شود.

روح‌الله حسین‌زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی امروز دوشنبه هفت شهریور ۱۴۰۱ در نشست خبری نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری (جاتا ژاپن و تاپ‌ریزا فرانسه) گفت: دو نمایشگاه در ژاپن و فرانسه پیش رو داریم که تمهیدات بسیار خوبی در این باره اندیشیده شده و با رویکرد بسیار مناسبی در این دو نمایشگاه با شعار "ایران با شکوه" حضور پیدا خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی افزود: در هر کدام از این دو نمایشگاه حدود ۱۵۰ کشور شرکت می‌کنند. ایران برنامه‌های متنوعی برای حضور در این دو نمایشگاه تدارک دیده و امسال در قالب محتوا چند بخش جدید اضافه شده که جدید هستند و در نمایشگاه‌های قبلی تاکنون اجرا نشده است.

حسین‌زاده اضافه کرد: حتما سه حوزه ماموریتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت دانش‌بنیان در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا خواهند کرد و برای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه‌ها و معرفی دستاورد‌ها و نتایج حضور نیازمند همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم.

حسین‌زاده ادامه داد: حضور ایران در نمایشگاه‌های مهمی مثل ژاپن و فرانسه با توجه به حضور ۱۵۰ کشور دنیا اهمیت بسیار زیادی دارد. برنامه‌های مختلفی خصوصا در ژاپن داریم چرا که قرار است برج صنایع‌دستی در ژاپن احداث شود بنابراین حضور ایران در نمایشگاهی مثل ژاپن حتما اهمیت دارد و می‌تواند علاوه بر آشنایی کشور‌های محل برگزاری نمایشگاه، سایر کشور‌های شرکت‌کننده را نیز با ظرفیت‌های گردشگری کشورمان آشنا کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی یادآور شد: برخی از کشور‌ها حتی کشور‌های همسایه مانند پاکستان شناخت زیادی از ایران ندارند از این رو حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی با هدف تقویت دیپلماسی فرهنگی است. این دیپلماسی فرهنگی از تاکیدات مهم وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.