دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از آمادگی استان برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین خبر داد.

محمد پورهاشمی دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی افزایش چشمگیر زوار در اربعین امسال، گفت : در همین راستا با توجه به مزیت‌های مرز خسروی، استان برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین آماده می‌شود.

وی در تشریح برخی مزیت‌های مرز خسروی، به فاصله کوتاه این مرز با شهر‌های شمالی و شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: تراکم جمعیتی کشور عمدتا درشهر‌های شمالی و شمال غرب کشور متمرکز است و مرز خسروی به نسبت سایر مرز‌های کشور فاصله نزدیکی با این شهر‌ها دارد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: از طرفی مسیر‌های منتهی به این مرز بصورت بزرگراهی و اتوبان است و همین امر تردد به سمت این مرز را تسهیل کرده است.

پورهاشمی به وجود ظرفیت فرودگاه و راه آهن در استان کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: زوار از شهر‌های دیگر می‌توانند بصورت ریلی و هوایی خود را به کرمانشاه رسانده و سپس در یک مسیر بزرگراهی به سمت مرز خسروی حرکت کنند.

این مسئول به وجود پایانه بین المللی در مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: وجود امکانات بسیار و یک پایانه بین المللی در مرز خسروی موجب شده که زوار بتوانند با سهولت بیشتری از این مرز تردد کنند.

وی به فاصله نزدیک مرز خسروی با عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: فاصله این مرز با اولین بارگاه مقدس امامین شریفین در کاظمین حدود ۱۹۰ کیلومتر است.

پورهاشمی به وجود ۱۷ هتل و زائرسرا در قصرشیرین و مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: وجود این ظرفیت زمینه را برای اسکان هرچه بهتر زوار در مرز فراهم می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.