رئیس اداره امور عشایری خواف گفت:در استان خراسان رضوی از لحاظ جمعیت عشایری اولین شهرستان مربوط به خواف است و پنج درصد جمعیت خواف را عشایر تشکیل میدهند.

هادی پویا گفت: ۵ درصد جمعیت خواف شامل ۷۴۰۰ نفر عشایر،۷۵هزار راس دام و ۱۳۰۰نفر شتر است که در جهت تامین زیرساخت‌های لازم اقداماتی بی نظیری در دولت سیزدهم انجام شده است.

پویا گفت: برق رسانی به شبکه روستایی بنیاباد و کالشور با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و همچنین تجهیز ۶ خانه ورزشی عشایر دارای امکانات کامل با اعتبار ۳ میلیارد ریالی انجام شده است.

رئیس اداره امور عشایری خواف با اشاره به ۳۰۴ کیلومتر راه عشایری گفت:در راستای خدمت رسانی بهتر سالانه تیغ زنی انجام می‌شوند و در روستای مرزی نهور حدود ۱۵ میلیارد ریال اعتبار آسفالت پیگیری و عملیاتی کردید.

هادی پویا گفت:برای شهرستان خواف نهاده‌های دامی سالانه حدود ۷ هزار تن بارگیری میشود که ۲ باسکول در انبار عشایری روستا‌ها با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال در شرف بهره برداری است.

او در خصوص توجه به سلامت عشایر گفت:در روستا‌های شهرستان خواف ۵ باب حمام ضدکنه نیز ایجاد شده است که نیز در حوزه بهداشت اقدام موثری می‌باشد.

رئیس اداره امور عشایری خواف گفت:۶۵۰ تن آرد یارانه‌ای در بین عشایر‌ها توزیع شده است و در راستای اقدامات ورزشی دو زمین چمن روستا‌های چاه زول و بنیاباد در مرحله واگذاری پیمانکار است که حدود ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد هزینه شده است.

پویا نیز در بخشی از سخنان خود در اجرای برق رسانی به ۲ روستای مرزی خواف خبر داد و گفت: تجهیز شبکه برق ده خطیب و چاه زول با اعتبار ۶ میلیارد ریالی که پیمانکار مشخص شده است بزودی آغاز می‌شود.

او بااشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات با همکاری کمیته امداد به عشایر تعلق گرفته است گفت:چشمه سیرخون که در نقطه صفر مرزی واقع شده است و امکان استفاده دشواری داشت با اجرای ۶ کیلومتر و ۸۰۰ متر خط انتقال به مرتع عشایر خواهد رسید که تا کنون ۷۰ درصد پروژه انجام‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.