مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی در وزارت ارشاد را گامی مهم برای تحقق شعار‌های دولت عنوان کرد.

امین درخشان گفت: سیاست مردمی بودن دولت مبنای فرهنگی دارد و قرارگاه محرومیت زدایی در وزارت فرهنگ و ارشاد گامی مهم در تحقق شعار‌های دولت محسوب می‌شود.

او حوزه فرهنگ را حوزه فکر و اندیشه دانست و افزود: هویت ملی هر جامعه در گروی حوزه فرهنگ است، بطوریکه فرهنگ روح حاکم بر هر جامعه است.

درخشان به نقش حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و اضافه کرد: دولت ضمن تکریم جایگاه همه دستگاه‌های فرهنگی این وزارت را دستگاه مرجع حوزه فرهنگ می‌داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ ماموریت شاخص و اثرگذار از رسالت‌ها و ماموریت‌های وزارت ارشاد است، ادامه داد: در این وزارتخانه تعدد، تنوع و تکثر ماموریت‌ها را شاهد هستیم.

وی می‌گوید: مسائل صرفا قرآنی و دینی، کانون‌های مساجد تا موضوع‌های صرفا حوزه مثل؛ سینما، تئاتر، تجسمی و موسیقی، شعر و ... در حوزه وظایف این وزارت است که مستلزم همگرایی و تعامل میان این مجموعه‌ها است.

به گفته درخشان؛ گفتمان حاکم بر دولت سیزدهم مردمی بودن است که این خود یک بنیان و ریشه فرهنگی دارد.

این مقام مسئول مردم محوری فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از سیاست‌های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد به ویژه شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: حمایت و تقویت مجموعه ها، تشکل ها، انجمن‌ها و موسسه‌های فرهنگی و هنری از اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.