امام جمعه مشهد گفت: در جنگ رسانه‌ای مجاهدان عرصه رسانه باید در تبیین مسائل، از جوسازی دشمن نترسند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار صمیمانه با رئیس بسیج رسانه کشور و مسئولین سازمان‌های بسیج رسانه افزود: فعالان رسانه باید خود را معتقد به حقیقت بدانند و در تبیین مسائل، از جوسازی دشمن نترسند در برابر همه این هجمه و فشار روانی، فتح و ظفر جز با تقید و تعهد به جهاد تبیین حاصل نمی‌شود.

وی گفت: نخستین امتیاز بسیج رسانه، بصیرت اعضای آن است که اقتضای شغل آنان باعث می‌شود تا به خاطر عشقی که به رهبری و نظام دارند، برای اجرای راهبردهای رسانه‌ای انقلاب با بصیرت وارد عمل شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  افزود: عملکرد شهدای دفاع مقدس می‌تواند الگوی فعالان رسانه انقلاب اسلامی باشد، زیرا جنگ رسانه‌ای کنونی، دستکمی از دفاع مقدس ندارد و همان‌طور که در زمان محاصره خرمشهر، شهید جهان‌آرا به اتفاق کمتر از ۱۰ رزمنده بسیجی با حداقل امکانات و تجهیزات توانست به مدت سه ماه، لشکرهای زرهی مجهز بعثی‌ها را متوقف و زمین‌گیر کند، این شیوه کار باید در دستورکار اصحاب رسانه و همه آن‌هایی که اراده دارند تا در برابر قدرت‌های رسانه‌ای استکبار جهانی ایستادگی کنند، قرار گیرد.

آیت الله علم الهدی با ابراز امیدواری از تحول اخیر عرصه‌های فرهنگی و ارتقای بینش سیاسی در میان فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی افزود: عرصه‌های فرهنگی در سال‌های اخیر دچار تحول و دگرگونی چشمگیری شده‌ و در همه فعالان این عرصه از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها گرفته تا ائمه جماعات شهرستان‌ها و حتی مبلغان مذهبی در روستاها، رشد بینش سیاسی و بصیرت انقلابی اتفاق افتاده است.

وی گفت: اسلام دین رسانه است و از صدها سال قبل، روضه‌خوانان و سخنرانان مذهبی به‌عنوان صاحبان تریبون و منبر، رسانه توانایی را در اختیار داشته‌اند که از تحصیل‌کرده‌ترین اقشار جامعه تا ساده‌ترین افراد را مخاطب خود قرار داده‌اند.

امام جمعه مشهد افزود: انقلابی که از مبارزه با رژیم طاغوتی ایران آغاز شد و در ادامه حکومت اسلامی را به‌عنوان یک ابزار به دست گرفت تا بتواند مبانی فکری خود را به جهان صادر کند، امروز در مرحله صدور گفتمان قرار دارد و در اینجاست که رسانه اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.