همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، ۲ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان طرح شبکه گاز در فارس با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نفت به افتتاح رسید و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های گازرسانی فارس که با حضور وزیر نفت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با وجود قدمت این استان در گاز، اما در زمینه گازرسانی جز استان‌های کم برخوردار است، بنا داریم ظرف ۲ سال با گازرسانی به روستاها، شهر‌ها و صنایع به استان برخوردار تبدیل شویم.

او گفت: از امروز عملیات گازرسانی به دو شهر، ۸۴ روستا و ۳۵۰ طرح صنعتی عمده و جزء آغاز خواهد شد.

علی‌اکبر میدان‌شاهی گفت: مجموع اعتبار افتتاح طرح‌های گاز رسانی ۱۳۶۰ میلیارد تومان بوده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

او همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۸۸ روستا و ۴۵۰ طرح صنعتی و جزء از امروز خبر داد و اعتبار این پروژه‌ها را ۱۰۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها، ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز فارس ضریب بهره‌مندی شهر‌های فارس از گازرسانی را ۹۹.۴ درصد و روستایی را ۹۳.۸ درصد اعلام کرد.

میدان‌شاهی گفت: تاکنون گازرسانی به ۱۱۱ شهر، ۲۳۰۴ روستا و ۵۹۴۱ صنعت انجام شده است، همچنین با بیان اینکه صنایع مهمترین اولویت شرکت گاز محسوب می‌شوند، گفت: درصدد هستیم تا سال ۱۴۰۲ تمام صنایع استان فارس را از گاز بهره‌مند کنیم.

او تعداد کل مشترکین گاز در استان را یک میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۷۹ مشترک و کل انشعاب را ۸۹۳ هزار و ۹۱۳ علمک اعلام کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس، مجموع شبکه گذاری گاز در استان ۳۲ هزار و ۶۶۱ کیلومتر است.

میدان‌شاهی همچنین بر اهمیت اشتغال‌زایی در بخش صنعت فارس تأکید کرد و افزود: صنایع در بحث تولید و خودکفایی به عنوان مهمترین اولویت دولت سیزدهم به شمار می‌رود و به همین دلیل بهرمنده کردن این صنایع از بخش گاز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

او گفت: در تلاش هستیم رسالت و جهادی که شرکت ملی گاز با هدف خدمات‌رسانی به جمعیت تحت پوشش آغاز کرده را به خوبی دنبال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار