با حضور مادر شهید؛

افتتاح طرح تامین آب پایدار ۱۲ روستا و یک بخش بمانی سیریک

طرح آبرسانی به ۱۲ روستا و یک بخش بمانی شهرستان سیریک با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با دستان پرمُهر مادر گرانقدر شهید افتتاح شد.

 استاندار هرمزگان روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح مهم آبرسانی گفت: امروز در پنجمین روز از هفته دولت توفیقی شد که یک طرح آبرسانی بسیار مهم در بخش بمانی سیریک که به لحاظ تامین آب و میزان سرانه آبی مردم آن دچار مشکل بودند، مورد بهره برداری قرار گیرد.

مهدی دوستی گفت: اعتبار این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان بود که بواسطه اجرای آن ۱۲ روستا و یک شهر (کوهستک) سیریک با جمعیتی افزون بر ۱۱ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

او گفت: خوشبختانه با اتفاق مبارک و خوبی که امروز افتاد؛ مشکل تامین آب مردم منطقه بمانی سیریک مرتفع شد.

استاندار هرمزگان گفت: تلاش می کنیم با استفاده از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان هرمزگان، تا دهه فجر هم بخش دیگری از مشکل تامین آب منطقه سیریک را مرتفع کنیم.

او گفت: این رویکرد و سیاست آبرسانی به روستاها و مناطق محروم منطقه سیریک به عنوان «پرچالش ترین شهر آبی استان» همچنان ادامه خواهد یافت و تا زمانی که مشکل تامین آب تمامی منطقه را حل نکنیم از پای نخواهیم نشست.

دوستی همچنین به دیگر طرح های افتتاحی سیریک در این روز اشاره کرد و گفت: امروز همچنین یک مرکز تکثیر لارو میگو مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن نیز فاز نخست طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس بندرکلاهی افتتاح شد که می‌تواند سالانه ۳۰۰ تن ماهی تولید کند.

استاندار هرمزگان گفت: این طرح با اجرای یکهزار و متر خط انتقال برق، یکهزار و ۴۰۰ متر جاده دسترسی، ۲ حلقه چاه عمیق با دِبی ۶۰ لیتر برثانیه معادل پنج هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز و ۳۱ کیلومتر خط انتقال به سرانجام رسید تا یادگار دولت سیزدهم و عملی شدن مصوبه سفر استاندار در شهرستان سیریک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.